Pesacho maldų tvarka
Pirmąją Pesacho dieną skaitomas pilnas „Halelis“, o kitomis dienomis - sutrumpintas. Kodėl?
Pesacho maldų tvarka beveik nesiskiria bet kurios kitos iš trijų metų švenčių. Ryškiausias skirtumas - tai „Halelio skaitymas“. Sukot ir Šavuot švenčių metu skaitomas pilnas „Halelis“, o Pesacho metu pilnas „Halelis“ skaitomas tik pirmąją šventės dieną (už Izraelio ribų - pirmas dvi dienas). Likusiomis dienomis skaitomas sutrumpintas „Halelio“ variantas (kaip ir roš-chodeš metu).
Kodėl? Atsakymas į klausimą slypi tame, kad septintąją Pesacho dieną pažymint jūros perskyrimo stebuklą, prisimename taip pat ir tai, kaip faraonas bei jo kariai nuskendo jūroje. O Šventas Raštas sako: „Nesidžiauk savo priešo žlugimu“, vadinasi šią dieną netinka skaityti „Halelį“. Pasak išminčių, Kūrėjas sudraudė angelus, pradėjusius dainuoti šlovinimo himną, žuvus egiptiečiams: „Mano kūriniai skęsta jūroje, o jūs dainuojate?!“
Reikia pabrėžti, kad nors ir nesidžiaugiame svetima nelaime, tačiau ir apie išgelbėjimo stebuklą nutylėti negalima. Todėl priimtas kompromisas: „Halelis“ yra skaitomas, tačiau sutrumpintas.
Tačiau, jei chol-amoed metu būtų skaitomas pilnas „Halelis“, o septintą Pesacho dieną - sutrumpintas, tada išeis, kad chol-amoed - didesnės šventės, nei septinta Pesacho diena. O juk Tora kalba apie ją, kaip apie pačią tikriausią šventę. Todėl chol-amoed metu skaitomas tik sutrumpintas „Halelio“ variantas.