Šabatas tarp Roš-Ašana ir Jom-Kipur vadinasi Šabat šuva – pagal
pirmąjį „haftaros“, kuri skaitoma šią dieną, žodį: „Sugrįžk, Izraeli,
[Šuva, Israel...] pas Kūrėją, tavo Dievą, nes suklupai tu savo
nuodėmėse“. Šis Šabatas taip pat vadinamas Šabat Tšuva - „Atgailos Šabatas“ – todėl, kad jis išpuola per Dešimt atgailos dienų.
Priimta, kad bendruomenės rabinas šį Šabatą pasisako sinagogoje, kviesdamas žmones atgailai.
Tšuva,
„sugrįžimas-atgaila“, apjungia tris momentus: nuodėmės pripažinimą,
atgailą, ir atsižadėjimą nuo jos; išpažintį ir sprendimo priėmimą
ateičiai.
Pirmiausiai reikia pripažinti, kad esi
nuodėmingas. Jokiu būdu negalima savęs apgaudinėti – kaip pasakyta
pranašo Jermejahu knygoje (2:35) Kūrėjo, besikreipiančio į Izraelio
bendruomenę vardu: „Tu sakai: aš – švari, nes nusisuko Jo pyktis nuo
manęs! Tai štai aš teisiuosi su tavimi už tai, kad tu sakai: aš
nenusidėjau!“
Mes turime gailėtis dėl to, ką padarėme ir atsižadėti
nuo šito. Ir taip pat būtina dar išpažinti padarytas nuodėmes prieš
Kūrėją, nes išpažintis – tai vienas iš Toros priesakų.
Tam, kad padaryti atgailą pilnai, reikia dar prisiimti įsipareigojimus ateičiai: niekada daugiau nekartoti blogų poelgių. Jėgą, būtiną tšuva – atgailai ir padarytų nuodėmių ištaisymui – davė mums, Savo didžia malone, Pats Kūrėjas, „mokantis nusidėjėlius teisingo kelio“ – leidžiantis jiems atversti naują, švarų savo gyvenimo puslapį.