Kaip yra rišamas „tfilinas“?
Klausimas – ar abu „tfilinai“ yra viena priedermė, ar dvi atskiros,
įgavo labai didelę svarbą 1973 metais, kai vyko Teismo dienos karas.
Kareivių, kuriems buvo sužeista galva, ji buvo pilnai sutvarstyta, kitų
kareivių rankos, ant kurių dedamas tfilinas“, buvo sugipsuotos. Tada ir
iškilo klausimas – negi tas, kieno sužeista galva, neturi dėtis
„tfilino“ ir ant rankos? Ir tas, kieno ranka sužeista, neturi dėtis
galvos „tfilino“? Į tą klausimą Halacha atsako taip: vieno „tfilino“
nebuvimas netrukdo užsidėti kitą ir vadinasi, kad rankos „tfilinas“ ir
galvos „tfilinas“ yra dvi visiškai savarankiškos priedermės.
Po
to, kai galvos „tfilinas“ yra galutinai pritvirtintas, yra užbaigiamas
„tfilino“ tvirtinimas ant rankos. Imamas laisvas dirželio galas, kuris
liko po septynių apsukimų aplink dilbį, ir juo triskart apsukamas
vidurinis pirštas: du apsukimai turi būti apatinėje piršto dalyje, o
vienas vidurinėje. Šie apvyniojimai turi simbolinę sutuoktuvių žiedų
prasmę – Kūrėjo susižiedavimo su Jo tauta. Tuo metu sakomi Kūrėjo
žodžiai, perduoti per pranašą Hošea: „Ir susižadėsiu su tavimi amžiams,
ir susižadėsiu su tavimi pagal tiesą ir teisingumą, meilėje ir
gailestingume, ir susižadėsiu su tavimi tikėjimu – ir pažinsi tu
Kūrėją!“.
Gerai, kad „tfilino“ užsidėjimą lydėtų malda – ir prieš, ir po jo uždėjimo - visa tai aprašyta „sidure“.
Labai
svarbu tai, kad tarp rankos „tfilino“ ir galvos „tfilino“ uždėjimo
negalima nieko kalbėti. Ir kol žmogus yra su „tfilinu“, jis turi labai
sekti savo kalbą ir savo elgesį – žymiai labiau, nei paprastai.
Nusiimti ir užsidėti „tfiliną“ reikia stovint (nors sefardų judėjai rankos „tfiliną“ užsideda ir nusiima sėdėdami).
Po
rytinės maldos užbaigimo „tfilinas“ nuimamas atvirkštine tvarka – pagal
principą „paskutinis įėjęs, išeina pirmas“. Pirmiausiai atrišami trys
apvyniojimai aplink vidurinį pirštą, tada kaire ranka (kad pabrėžti
tai, jog su „tfilinu“ išsiskiriama nenoriai) nuimamas „galvos“
tfilinas, ant jo uždedamas dėklas, aplink jį apsukamas dirželis ir
patalpinamas į „tfilino“ maišelį, į dešinę jo pusę. Tik tada pradedamas
nuiminėti rankos „tfilinas“, ant jo uždedamas dėklas ir jis
patalpinamas į maišelį, kairėje pusėje. Specialius dėklus įprasta dėti
ant „tfilino“ tam, kad patikimiau jį apsaugoti. Ant šių dėklų paprastai
būna užrašyta, kuriam „tfilinui“ jis priklauso: rankos ar galvos, kad
nesumaišyti ištraukiant juos iš maišelio.
Reikia labai saugoti,
kad „tfilinai“ nenukristų ant žemės. Jei jau taip atsitiko,
„kaltininkas“ turi pasninkauti tą dieną arba išpirkti savo pasninką cdakos davimu – paaukojimu geriems darbams arba vargšams.
Maldos
metu rankos „tfilinas“ turėtų būti pridengtas marškinių rankove, nes
Toroje pasakyta: „Ir tegul bus jis tau ženklu ant tavo rankos“ – tau,
bet ne kitiems. Tuo tarpu galvos „tfilinas“ – priešingai turi būti
atidengtas kitiems, kaip pasakė Moše (Dvarim 28:10): „Ir pamatys visos
pasaulio tautos, kad Kūrėjo vardas ant tavęs ir bijos tavęs“. „Kūrėjo
vardas ant tavęs“ – tai galvos „tfilinas“, kurio abiejose pusėse
pavaizduota raidė „ש“, pirma vardo „ש-ד-י“ raidė.