kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הא לחמא עניא די אכלו אבהתנא בארעא דמצרים. כל דכפין ייתי ויכול, כל דצריך ייתי ויפסח. השתא הכא, לשנה הבאה בארעא דישראל. השתא עבדי, לשנה הבאה בני חורין. הגדה של פסח Štai vargo duona, kurią valgė mano tėvai Egipto žemėje. Kiekvienas norintis gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis atlikti Pesachą (Peršokimą), gali ateiti ir atlikti. Šiandien – čia, rytoj – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, rytoj – laisvi. (Pesacho Hagada)
  • !חג פסח כשר ושמח Linksmo ir košerinio Pesacho!

פתיחה לחכמת הקבלה כא  

Įvadas į kabalos išmintį

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį

         


                                                   

                                                        21.


Ir jau žinome, kad „masacho” (ekrano) „materija” bendrai yra apibūdinama sąvoka „kašijut” (nepraeinamumas).
Tai panašu į labai kietą daiktą, kuris neleidžia niekam įsiskverbti į jo vidų.
Tai reiškia, kad „masachas” neleidžia nei trupučiui „aukštutinės” šviesos įeiti į malchut, t.y. į „bchinos dalet” (ketvirto aspekto) vidų.


Todėl skaitosi, kad „masachas” sustabdo visą, tinkamą „apsivilkti” malchut inde šviesą, ir grąžina ją atgal.
Taip pat jau sakėme, kad visi penki „bchinos dalet” avijuto (storumo, grubumo) aspektai įsijungia į „masachą”, pagal jo „kašijuto” dydį.


Todėl „masache” galima išskirti penkias „zivug de aka” (smūginio susijungimo) rūšis, pagal penkis „masacho avijuto” dydžius.
Tai reiškia, kad pilnas visų penkių „avijuto” aspektų „zivugas de aka” pakelia „or chozer” (grįžtamą šviesą), ir „aprengia” visas dešimt sfirot, t.y. iki keter pakopos.


Tačiau, jei „masache” trūksta„ bchinos dalet” avijuto, tada „zivugas de aka” pakelia „or chozer”, ir aprengia tik iki pakopos chochma, nes ten trūksta keter pakopos.


Ir jei „masache” yra tik „bchinos bet” avijutas, tada „or chozer” yra dar mažesnis ir aprengia dešimt sfirot tik iki binos pakopos, ir ten trūksta keter ir chochma pakopų.


Ir taip toliau, jei „masache” yra tik „bchinos alef” avijutas, tada jo „or chozer” yra visiškai mažas, ir jis yra „aprengia” dešimt sfirot tik iki tiferet pakopos, ir ten trūksta pakopų k – ch – b.


Ir galiausiai, jei „masachui” trūksta taip pat ir „bchonos alef” avijuto, t.y. jame liko tik „šoreš” šaknies) „masacho” avijutas, tada jo „smūgis” (aka) yra labai silpnas, ir „or chozer” pakanka aprengti tik malchut pakopą, t.y. ten jau trūksta devynių pirmųjų sfirot k – ch – b – t.