1939 metais mūsų mokytojas Baal aSulamas susitiko su pasaulietinės bendruomenės lyderiais ir bandė juos įtikinti tam tikrais klausimais: Davidas ben Gurionas, kuris buvo pirmasis ministras pirmininkas po Izraelio valstybės įkūrimo, tris kartus buvo atvykęs pas mūsų mokytoją, taip pat ir Moše Šaretas, antrasis ministras pirmininkas. Tarp jų užsimezgė ryšys, ko pasekoje jis laikas nuo laiko tardavosi su Baal aSulamu.
Mūsų mokytoją domino vienas dalykas – Baal aSulamas norėjo įtikinti juos įvesti šalyje socialistinį valdymą, kurio pagrindas – sąlygojimas (meilė) artimui ir žmonių lygybė.
Yra žinomas socializmo šūkis: „Dirbk pagal galimybes, gauk
pagal poreikius“.
Tai reiškia, kad žmogus turi stengtis visuomenės naudai, kiek leidžia jo jėgos, tačiau atlygį turi gauti ne tiesiogiai už atliktą darbą, o pagal savo poreikius.
Mūsų mokytojas galvojo, jog jei jam pavyks tuo
įtikinti valstybės lyderius, tai paskui bus žymiai lengviau įvesti Toros idėją,
kurios esmė – meilė artimui, su intencija, kad „iš lo lišma ateinama prie
lišma“.
Socializmo idėja yra paremta egoizmo pagrindu, tai yra
egoistine meile sau, ir nors ši idėja propaguoja visuomenės naudą ir laimę, ir
tai yra ne dėl Kūrėjo paliepimo ir ne dėl noro ateiti prie susiliejimo su Juo.
O Baal aSulamo mintis buvo ta, kad jei valstybėje bus šis valdymas, bus lengviau gyvenimo būdą atvesti prie šventumo. Tačiau to pasiekti nepavyko.
Ravas Azrielis Chaimas Lembergeris pasakojo:
„Mūsų
mokytojas Baal aSulamas Tel Avivo viešbutyje „Has“ susitiko su Ben Gurionu.
Baal aSulamas siekė, jog būtų priimtas įstatymas, leidžiantis dirbantiesiems laikytis Šabato.
Ir nors Baal aSulamas prašymą išsakė labai ramiai ir tyliai, tačiau jis sukėlė Ben Gurionui didžiulę įtampą ir sumišimą.
Išgirdęs mūsų mokytojo prašymą, jis pašoko iš vietos ir visas įsiaudrinęs ėmė vaikščioti pirmyn atgal.
Paskui pasakė:
„Kaip aš galiu meluoti pats sau? Juk aš pats nesilaikau Šabato!?“
Mūsų mokytojas jam atsakė:
„Melas ir tiesa yra matuojami tik pagal tą naudą ir žalą, kurią jie atneša. Jei tiesa atneša žalą, tada ji – melas, ir jei melas atneša naudą – tai tai tiesa“.
Ir iš tiesų, po keleto metų, kuomet Ben Gurionas patvirtino valstybės įstatymus, jis nustatė, jog valstybinė poilsio diena būtų Šabatas (šeštadienis).
Dar pasakojama, jog Ben Gurionas pasakė mūsų mokytojui:
„Esu visiškas ateistas, neturiu nieko bendro su Tora, ir apie ką toks gerbiamas ravas gali kalbėti su tokiu žmogumi kaip aš?“
Mūsų mokytojas jam atsakė:
„Žinok, jog tas, kuris buvo ateistu ir po to
tapo tikinčiu, jo tikėjimas daug didesnis ir svarbesnis, nei to, kuriam
tikėjimas atėjo su auklėjimu.
Auklėjimas tampa įpročiu ir toks žmogus nejaučia
jokio pažinimo ir gyvybingumo.
Tuo tarpu, kai tikėjimas žmogui ateina ne su
auklėjimu, tada šis žmogus yra kupinas pažinimo ir gyvybingumo“.
Ir gerokai vėliau, 1950 metais, to meto ministras pirmininkas Davidas ben Gurionas ravui Baruchui Šalomui parašė didžiulio įvertinimo kupinus žodžius apie mūsų šventą mokytoją.
O po Baal aSulamo mirties parašė taip pat ir Jehuda Brandvainui apie mūsų
mokytojo suteiktą įkvėpimą jam.