Žmogaus savybės (מדות midot) įdiegtos žemesniame sielos lygmenyje,
vadiname pagrindu.
Šis lygmuo sudarytas iš keturių aspektų:
- negyvo (דומם domem),
- augalinio (צומחת comachat),
- gyvulinio (בהמית behemit),
- ir kalbančio (מדברת medaberet).
Šie lygiai taip pat sudaryti iš gėrio ir blogio,
ir nuo šio sielos lygio priklauso geros ir blogos žmogaus savybės.
Tačiau ši siela (lygis) yra tik „sostas“, t. y. pagrindas ir šaknis aukštutinei protingai, intelektualiai sielai (נפש שיכלית nefeš sichlit).
Ši siela sudaryta iš 613 Toros priedermių,
kaip paminėta aukščiau (pirmuose vartuose).
Savybės (midot) yra visai nesusijusios su 613 priedermėmis, tačiau jos (savybės) pagrindinė sąlyga (pasiruošimas) priedermių vykdymui.
„Protinga siela“ gali įvykdyti 613 priedermes dėka 613 kūno organų,
kurie susiję su šiuo sielos lygiu (su pagrindu).
Šis sielos lygis (pagrindas, midot lygis) savo ruožtu yra susijungęs su pačiu kūnu.
Apie tai:
„Kiekvieno kūno siela kraujyje (דמ''ו damo)“ (Vajikra 17 – 14).
Todėl blogos savybės sunkesnės už pačias nuodėmes.
Ir dabar aišku ką pasakė mūsų mokytojai:
„Tas, kuris pyksta, lyg išpažįsta avoda zara (stabmeldystę),
nes stabmeldystė neigia 613 priedermes“ (Talmudas, Šabat).
Ir dar:
„Tas, kas yra grubus, jis yra kaip ateistas, todėl reikia jį iškirsti, kaip stabmeldžių giraitę,
ir tokie pelenai nenusipurto“ (Talmudas, Sota).
Ir dar daug panašių išsireiškimų.
Ir suprask labai.
Žmogaus savybės (midot), būdamos pagrindu, visai nepriklauso nuo 613 priedermių,
kurios sudaro „protingą sielą“ (nefeš sichlit).
Iš tikro labiau reikia saugotis blogų savybių, nei nevykdyti „veiksmo“ ir „draudžiamų“ priedermių, nes jei bus pas žmogų geros savybės, jis be vargo įvykdys visas priedermes.
Iš čia tampa aiškūs keisti dalykai, kuriuos pasakė mūsų mokytojai apie midot.
Todėl kuklumas ir nusižeminimas atveda prie רוח הקודש (ruach akodeš) „šventos dvasios ir apgaubia žmogų Šchina“.
Pasakė pranašas Elijahu:
„Tora atsiveria tik tam, kas nėra griežtas (pedantiškas),
taip pat ir aš (pranašas Elijahu) atsiveriu tik tam,
kas nėra griežtas (kietakaktis)“ (Kala Rabati).
Taip pat parašyta:
„Kas paveldės pasaulį, kuris ateis?
Tas, kas yra žemo ūgio (žemas savo puikybėje) ir yra kuklus“ (Talmudas, Sanhedrin).
Ir daug panašių išsireiškimų.
Matome, kad čia nepaminėtas priedermių vykdymas, o tik geros savybės.
Ir atkreipk dėmesį į šiuos dalykus ir tavęs be abejonės laukia pasisekimas.