kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הָא לַחְמָא עַנְיָא דִּי אֲכָלוּ אַבְהָתָנָא בְּאַרְעָא דְמִצְרָיִם. כָּל דִּכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכוֹל, כָּל דִּצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח. הָשַׁתָּא הָכָא לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל. הָשַׁתָּא עַבְדֵּי לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין. הגדה של פסח Tai yra vargo duona, kurią valgė manoTėvai Egipto žemėje. Kiekvienas alkanas, gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis, gali ateiti ir padaryti „Pesachą“ („Peršokimą“). Šiandien – čia, kitais metais – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, kitais metais – laisvi. (Pesacho Agada).

הקדמה לספר הזהר סו  

Įvadas į knygą Zohar

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį

     


                                                  

                                                             66.


Ir kai „Izraelio žmogus“ stiprina bei didina savo „vidinės“ pusės,
t.y. „Izraelio aspekto“ savyje svarbumą,
tada jis „Izrael“ aspektą iškelia virš išorinio, „pasaulio tautų“ aspekto.
Tai reiškia, kad žmogus deda visas pastangas,
kad iškelti savo „vidinį“ aspektą,
t.y. gyvena „sielos naudai“.
Ir „pasaulio tautų“ aspektui žmogus skiria tik mažą,
būtiną kūno egzitencijos palaikymui, dalį.
Kaip parašyta „Avot“ pirmoje dalyje:
„Padaryk savo užsiėmimus Tora pastoviu (pirmaeiliu) dalyku, o kitus darbus – antraeiliu“ dalyku.


Iš tikro tada „Izraelio žmogus“ savo veiksmais sąlygoja bendrą viso pasaulio „išorės“ ir „vidaus“ santykio pakilimą.
Ir tada „Izraelio sūnūs“, „vidinė“ viso pasaulio pusė,
kyla savo tobulume vis aukščiau ir aukščiau,
o „išorinė“ viso pasaulio pusė,
t.y. „pasaulio tautų“ aspektas supranta ir pripažįsta „Izraelio sūnų“ svarbumą.


Tačiau, jei yra atvirkščiai (neduok dieve),
t.y. jei „Izraelio žmogus“ stiprina ir teikia svarbumą savo išoriniam – „pasaulio tautų“ aspektui,
ir iškelia jį virš savo „Izraelio“ aspekto.
Apie tai parašyta Toroje:
„Ir geras, kuris yra tavyje (t.y. „išorė“) pakils virš tavęs vis aukščiau ir aukščiau,
o tu pats (t.y. „vidus“, Izraelis tavyje), nusileisi vis žemyn ir žemyn“ (Dvarim 28).


Tada (pats Izraelis) sąlygoja savo veiksmais,
kad viso pasaulio „išorė“, t.y. „pasaulio tautos“,
kyla vis aukščiau ir aukščiau.
Ir sustiprėja prieš Izraelį, bei „nuleidžia“jį iki žemės.
Taip pat pasaulio „vidus“,
t.y. „Izraelio sūnūs“ leidžiasi vis žemyn ir žemyn (neduok dieve).