kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • וזה שאמרו בתיקונים (תיקון ל' נתיב תנינא) וז"ל קומו ואתערו לגבי שכינתא דאית לכון לבא בלא סוכלתנו למנדע בה, ואיהי בינייכו. בעה''ס, הקדמה לספר הזהר Tikunim Zohar parašyta (Tikun 30): „Atsibuskite ir atsikelkite dėl šventos Šchinos, nes pas jus širdis tuščia, be suvokimo, kad pažinti ir suprasti Ją, nors Ji ir yra jumyse“. (Baal Sulamas „Įvadas į knygą Zohar“)

אחור וקדם צרתני 

„Iš priekio ir iš užpakalio apglėbei mane“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas) יהודה אשלג - בעל הסולם

 
 
 

Uždaryti užduotį



7.


Pabaiga geresnė už pradžią


Iš tikro Tora šiame žemame pasaulyje atsiskleidžia tik priešingybėse,
kaip tame suklydo angelai.

Ir tai paslaptis:
„Pabaiga geresnė už pradžią“.


Pabaiga – tai paskutinė pakopa,
kuri bus ateityje matoma aiškiai visiems,
ir nebus reikmės nieko niekam įrodinėti.


Tai knygose vadinama aksioma,
t.y. jei nevalgysi, badausi,
jei paliesi ugnį, nusideginsi,
jei įkrisi į vandenį, paskęsi ir pan.
Tokie dalykai suprantami net „gyvuliškam“ protui,
ir šis dalykas vadinamas „dalyko pabaiga“.


Tačiau „dalyko pradžia“,
tai jau Toros logika,
kuri nėra suprantama net žmonėms.
Tiksliau paprastiem žmonėms.


Ir tai gali suprasti tik Jakovo, Kūrėjo išrinktojo, palikuonys.
Iš tikro pasaulyje gėris ir blogis yra susimaišęs,
todėl kad pažinti bei atskirti tarp gėrio ir blogio,
reikia įsižiūrėti į „dalyko pabaigą“.


Tai reiškia, kad iš vienos pusės reikia elgtis taip,
kaip elgiasi visi paprasti žmonės,
t.y. visiems suprantamu elgesiu.
Tačiau kartu reikia prijungti ir Toros logiką.
Ir suprask.


Iš tikro toks ir yra prieštaravimų, esančių šiame pasaulyje, tikslas.
Todėl tobulas žmogus privalo savo sąmonėje sujungti šiuos prieštaravimus.
Tik tai ir vadinasi „gėris“,
arba „gėris atsiskleidžia tik pabaigoje“.
Tik visus prieštaravimus reikia gerai „sujungti“ jau dalyko pradžioje,
Tai reiškia, kad Toros logika ir „gyvuliškas“ protas susijungia į tobulybę.
Ir įsižiūrėk gerai.