kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • והמשכלים יזהרו כזהר הרקיע ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד. דניאל יב' – ג'. זוהר, נשא, רעיא מהימנא, הסוטה Ir protingi švytės, kaip (זוהר Zohar) švytėjimas dangaus skliaute, o pateisinantys daugumą, per amžius. (Danielis 12 – 3)

שלבי הסולם מועדים שעשה לי נס במקום הזה  

Šlavei haSulam „Padarė man stebuklą šioje vietoje“

ravas Baruchas Ašlagas הרב ברוך אשלג

 
 
 

Uždaryti užduotį



(Ištraukos)


2.


Mes matome, kas parašyta apie judėją vergą:
„Kai nusipirksi judėją vergą, šešis metus tegul dirba tau,
o septintais metais tegul išeina veltui į laisvę“ (Šmot 21 – 2).
Iš tikro vergas turi būti laimingas,
kad išeina į laisvę,
nes jis bus pats sau šeimininkas.


Tačiau, ką Tora sako toliau:
„Ir jei pasakys vergas, pamilau savo šeimininką, savo žmoną, savo vaikus,
neisiu į laisvę“ (Šmot 21 – 5).

Taip pat mes matome, kad yra realybė,
kai žmogus nori pasilikti vergas, todėl parašyta:
„Prisimink, kad buvai vergas Egipto žemėje“ (Dvarim 16 – 12).


Ir nors būti vergu yra labai blogai, bet yra atvejų,
kai žmogus nori pasilikti vergu!
Tada kodėl parašyta:
„Prisimink, kad buvai vergas Egipto žemėje“?
Iš tikro kas gi sako, kad būti vergu taip jau blogai?
Juk yra žmonių, norinčių pasilikti vergais,
kurie sako „pamilau savo šeimininką“!


Tačiau reikalas tas, kad tremtį jaučiame pagal skausmus ir kentėjimus,
kuriuos kenčiame joje.
Pagal tai ir galime džiaugtis išsivadavimu, tai kaip „indas” ir „šviesa”.
Todėl kentėjimai ir skausmai,
kuriuos nesvarbu nuo ko jaučiame, yra „indas”,
kuris gali priimti „šviesą”,
jei išsilaisviname nuo kentėjimų.


Ir apie Egipto tremtį parašyta:
„Prisimink, kad buvai vergas Egipto žemėje”,
t.y. Egipte Izraeliui buvo labai blogai dėl kentėjimų, kuriuos kentė.
Taip pat parašyta: „prisimink“,
t.y. turime prisiminti kentėjimus,
kuriuos kentėjome ten,
ir tik tada gali būti išsivadavimo džiaugsmas.


Iš to kas pasakyta suprantama,
kodėl žmogus turi laiminti Kūrėją už tai,
kad Jis padarė stebuklą.
Kaip jau sakėme, kai žmogus pradeda eiti dvasinio darbo keliu,
pas žmogų ateina „pakilimai” ir „kritimai”.