kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הא לחמא עניא די אכלו אבהתנא בארעא דמצרים. כל דכפין ייתי ויכול, כל דצריך ייתי ויפסח. השתא הכא, לשנה הבאה בארעא דישראל. השתא עבדי, לשנה הבאה בני חורין. הגדה של פסח Štai vargo duona, kurią valgė mano tėvai Egipto žemėje. Kiekvienas norintis gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis atlikti Pesachą (Peršokimą), gali ateiti ir atlikti. Šiandien – čia, rytoj – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, rytoj – laisvi. (Pesacho Hagada)
  • !חג פסח כשר ושמח Linksmo ir košerinio Pesacho!
  • !שבת שלום
  • Šabat Šalom!

שערי הקדושה חלק א שער ג 

Šventumo vartai Pirma dalis. Tretieji vartai

rabi Chaimas Vitalis

 
 
 

Uždaryti užduotį

 



Dviejų pakopų teisuolis (צדיק cadik)  ir  chasid  (חסידnuo žodžio chesed, geras) analizė.

 

                                                                 2.

 

 

Kaip pasakė mūsų mokytojai:

„Kas gali vadintis chasidu,

tas kas vykdo „Pirkei Avot“ nuostatas“ (Talmudas, Bava Kama).

Ir ten yra aprašytas gerų savybių – midot įsigijimas.

Kaip sakė mūsų mokytojai:

„Rabis sako, kuris kelias tiesus“(Avot 2 – 1),

„Akavija ben Mehalalel sako, įsižiūrėk į tris dalykus“ (Avot 3 – 1),

„Rabi Levitas iš Javnės sako būk labai, labai nusižeminęs“ (Avot 4 –  4).

 

Todėl  Akavija garantuoja:

„Ir tu neateisi prie nusižengimo“,

t.y. prie „blogio instinkto“, sąlygojančio tau prasižengimą.

Tai reiškia, kad pats „blogio instinktas“ anuliuosis tavyje.

Tačiau, jei žmoguje dar yra „blogio instinktas“, bet žmogus stipriai laiko save,

kad neprasižengtų, toks žmogus išvengs nuodėmės.

 

Išvada. Jei žmogus vykdo 613 priedermes dar pilnai nepašalinęs blogio instinkto,

bet nugali jį (blogį), toks žmogus vadinsis teisuolis (צדיק cadik).

Ir kai įvykdys 613 priedermes, ir blogio instinktas bus pašalintas visiškai,

t.y. įsigis geras savybes natūraliai.

Toks žmogus vadinsis „absoliutus chasidas“.

 

Ir yra pakopa, aukštesnė už „absoliutus chasidas“.

Tai pati aukščiausia pakopa,

kurią pasiekęs žmogus, vadinasi  (קדושkadoš) „šventas“.

Ši pakopa aprašyta knygoje „Tikunim“, knygoje Zohar ir dar daugelyje vietų.

 

Zohar, „Ki Tece“, Raja Mehemana parašyta:

 „Sako Kūrėjas:

Tas kas užsiima Tora, „gmilut chasadim (atsidėkojimu gerumu) ir

meldžiasi su bendruomene, svarbus Man, lyg būtų išlaisvinęs mane ir

Mano sūnus iš pasaulio tautų.

Tačiau, kodėl žmonės stengiasi Toroje,

o Kūrėjas dar nėra išlaisvintas?

Iš tikro, kas vadinasi „chasidas“?

 „Chasidas“ yra tas, kas yra garbingas, padorus ir geras su savo Kūrėju.

 

Ir dar, kai Izraelis daro nuodėmes, Kūrėjas siunčia Savo sūnus į tremtį,

tačiau kartu su jais tremtį eina į ir Šchina.

Iš tikro tas, kas sugrįžta (padaro atgailą תשובה  tšuvą),

kas daro Šchinai gerumą,

kas užsiima Tora ir priedermėmis,

pas ką yra tik viena mintis –  „išvaduoti“ Šchiną.

Toks žmogus daro gerumą Kūrėjui“.

 

Parašyta: „Uolą, pagimdžiusią tave, apleidai“ (Dvarim 32 – 18),

ir parašyta:  „Duokite stiprybę Kūrėjui“ (Tehilim 68 – 35).

Apie tai rabi Jehuda sako:

„Palaimintas tas, kas užsiima Tora, tam,

kad suteiktų malonią dvasią savo Kūrėjui“ (Talmudas, Brachot).