kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • אולם אם אתה רוצה למרק החטאים ממך יש לך לעסוק בבטול הישות, במקום הסיגופים. בעה''ס, אגרות הקודש Ir jei tu nori ištyrinti savo nuodėmes, tau reikia vietoj kentėjimų ir apribojimų anuliuoti savąjį ego. (Baal Sulamas „Šventi laiškai“)

הקדמה לספר הזהר מב  

Įvadas į knygą Zohar

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį

       


                                               

                                                                  42.


Aprašėme penkis pasaulius, kurie apima visą dvasinę realybę, išeinančią iš Ein Sofo Palaiminto iki mūsų pasaulio.
Kur kiekvienas pasaulis yra sudarytas iš penkių dalių, atitinkančių penkis kitus pasaulius, ir kiekvienas pasaulis yra įjungtas vienas į kitą.


Ir tai yra penkios sfirot:
keter, chochma, bina, tiferet ir malchut,
kuriose „rengiasi“ penkios šviesos:
nefeš, ruach, nešama, chaja ir jechida.


Taip pat kiekviename pasaulyje yra keturios dvasinės dalys:
domem (negyva), comeach (augalinė), chai (gyvulinė) ir medaber (kalbanti).


Žmogaus siela yra to pasaulio dalyje „kalbantis (medaber)“.
Aspektą „gyvulinis“ sudaro tame pasaulyje esantys angelai.
Aspektu „augalinis“ vadiname to pasaulio „rūbus“ (levušim).
Ir aspektu „negyvas“ vadinami to pasaulio „pastatai“ (eichalot).


Aspektas „medaber“ – žmogaus sielos, „aprengia“ penkias vidines sfirot k – ch – b – t – m, kurios yra to pasaulio Kūrėjo dalis.
Aspektas „chai“ – angelai, „rengiasi“ ant sielų.
Aspektas „comeach“ – rūbai, „rengiasi“ ant angelų.
Ir aspektas „domem – pastatai apsupa visus.


Iš tikro „apsirengimas“ reiškia, kad kiekviena dalis aptarnauja kitą, ir vystosi viena iš kitos.
Kaip yra paaiškinta su domem, comeach, chai ir medaber mūsų materialiame pasaulyje.
Ir kaip sakėmė, kad visos trys dalys „negyvas (domem)“, „augalinis (comeach)“ ir „gyvulinis (chai)“ mūsų pasaulyje išėjo tik tam, kad galėtų jų dėka vystytis ir tobulėti aspektas „medaber“ – „žmogus“.
Todėl visų šių trijų aspektų vaidmuo yra tik aptarnauti žmogų ir „pakelti“ jį iki tobulumo.
Taip yra ir visuose dvasiniuose pasauliuose – šios trys dalys „domem, comeach ir chai“ išėjo tik „aptarnauti ir padėti to pasaulio aspektui „medaber“ – „žmogaus sielai“.
Ir skaitosi, kad visi aspektai „aprengia“ žmogaus sielą, t.y. tarnauja jos vystymuisi.