kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • „Toks bus raupsuoto (žmogaus) įstatymas, jo išsityrinimo dieną, jis turi būti nuvestas pas koheną. Ir išeis kohenas iš stovyklos, ir apžiūrės kohenas, ir štai – išgijo raupsuotas nuo savo raupsų“ (Vajikra 14 – 2, 3).
  • !שבת שלום
  • Šabat Šalom!

שערי קדושה חלק ב שער ז 

Šventumo vartai Antra dalis. Septintieji vartai

ravas Chaimas Vitalis

 
 
 

Uždaryti užduotį

 


Priedermių „daryk“ ir gerų papročių laikymasis

 

1.

 

Cicitas.

Nurodo į visas Toros priedermes, nes cicito gematrija 600 ir su 13 sudėtinių jo dalių,

t.y. 8 siūlai ir 5 mazgai, todėl gaunasi 613, t.y. priedermių skaičius.

Taip ir parašyta:

„Ir matysite jį ir prisiminsite visas Kūrėjo priedermes“.

Iš tikro cicitas atitinka (primena) visas Toros priedermes.

 

Tfilinas.

Tas, kas nevykdo šios priedermės, nebus jam prisikėlimo iš numirusių.

Tačiau apie tą, kas užsideda tfiliną pasakyta:

„Ir pamatys visos žemės tautos, kad Kūrėjo vardas užrašytas ant tavęs ir bijos tavęs“

(Dvarim 28 – 10).

Rabi Elazaras sako, kad kalbama apie galvos tfiliną.

Ir apie ateitį pasakyta:

„Sėdi teisuoliai ir karūnos jiems ant galvų“ (Talmudas, Brachot).

 

„Šma“ sakymas.

Jau sakėme, kad tai yra Kūrėjo vienybės deklaravimas ir visų priedermių esmė.

Iš tikro „Šma“ sudaro 248 žodžiai, ir jos sakymu ištaisomi (atgaivinami) 248 sielos organai.

Pasakė mūsų mokytojai: 

„Tas, kas sako „Šma“ du kartus per dieną, lygtai vykdo visą Torą.

Kaip pasakyta pas Jehošua:

 „Ir gilinkis į Ją dieną ir naktį“ (du kartus, kaip ir Šma sakymas) (Talmud, Menachot)“.

 

Malda.

Pasakė išminčiai:

„Maldos žodžiai pasiekia pačias didžiausias pasaulio aukštumas“ (Talmud, Brachot).

Taip pat malda yra didesnė už visas aukas, kaip pasakyta:

„Kam Man jūsų aukos“ (Ješaja 1 –  11).

Dar pasakyta (toliau):

„Didinkite maldą, nes ji didesnė už aukas“.

Kaip aukos ištyrina žmogaus nuodėmes, taip ir malda apvalo žmogų.

Knygoje Zohar (Vajikahel) parašyta:

„Malda yra šlovingesnė ir veiksmingesnė už bet kokį dvasinį darbą, už bet kokias aukas“.

 

Nusidėjėlių „ištyrinimas“.

Mūsų mokytojai klausia:

Kodėl nusipelnė Elkana išugdyti Šemiuelį,

kurio dvasinis lygis atitinka Moše ir Aroną?

Ir atsako:

Todėl, kad jis per šventes, pėsčiomis eidavo į Šventyklą,

ir su savimi vesdavosi daug žmonių,

kuriuos pakeliui „ištyrindavo“, t.y.  atvesdavo į tikėjimą.

 

Abrahamas nusipelnė visų savo dorybių,

todėl kad atvesdavo žmones į tikėjimą vienu Kūrėju.

Kaip pasakyta:

„Ir sielas, kurias padarė Charane“ (Berešit 12 – 5).

Taip pat visi kartų lyderiai dėl šios priežasties nusipelno savo statuso ir išvengia bausmių.