kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הָא לַחְמָא עַנְיָא דִּי אֲכָלוּ אַבְהָתָנָא בְּאַרְעָא דְמִצְרָיִם. כָּל דִּכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכוֹל, כָּל דִּצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח. הָשַׁתָּא הָכָא לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל. הָשַׁתָּא עַבְדֵּי לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין. הגדה של פסח Tai yra vargo duona, kurią valgė manoTėvai Egipto žemėje. Kiekvienas alkanas, gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis, gali ateiti ir padaryti „Pesachą“ („Peršokimą“). Šiandien – čia, kitais metais – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, kitais metais – laisvi. (Pesacho Agada).

פרי חכם אגרות קודש עה 

„Šventi laiškai“ psl. 75

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį



(Ištraukos)


(Atsakymas mokiniui)
Tu man rašai:
„Aš visiškai žinau, kiek man reikia išorinių kentėjimų, kad ištaisyčiau savo išorinę pusę“. Pasakysiu:
Tau nereikia kentėjimų išvis, tu visai neturi ištaisyti savo „išorinės“ pusės.
Ir kas tave išmokė šio „naujo“ metodo?
Tai yra todėl, kad nesi „susijungęs“ su manim,
kaip anksčiau, todėl papuolei į svetimą (Torai) įtaką.
Žinok, kad nėra pasaulyje ištikimesnio bičiulio už mane,
kurio gali pasitikėti, todėl mano patarimas:
Tau nereikia visai taisyti savo „išorinės“ pusės, o tik „vidinę“.
Tik „vidinę“ pusę išvis ir reikia taisyti.


Iš tikro „vidinė“ pusė „sugenda“ dėl daugelio nuodėmių,
ir tai – sielos „nešvarumas“ (zohema).
Ir šis sielos „nešvarumo“ pasireiškia – tuščiagarbiškumas ir puikybe.
Taip pat šis sielos „nešvarumas“ (zohema) visai nebijo kentėjimų (סגופים – sigufim).
Netgi atvirkščiai – šis „zohema“ myli kentėjimus,
nes jų dėka didėja tuščia garbė ir išdidumas.


Ir jei tu nori ištyrinti savo nuodėmes,
tau reikia vietoj kentėjimų anuliuoti savąjį ego.
Tai reiškia, kad tu pajausti save pačiu žemiausiai puolusiu nusidėjėliu visame pasaulyje.
Ir reikia labai didelio mokymosi ir pastangų, kad tai suprastum.
Taip pat tu turi kiekvieną kartą save tikrinti, ar neapgaudinėji savęs.


Labiausiai naudinga anuliuotis prieš savo draugą.
Tik reikia labai saugotis ir nesižeminti prieš kiekvieną,
o tik prieš žmones, einančius dvasiniu keliu,
t.y. „tinkamus“ – „košerinius“ žmones.
Iš tikro, jei norėsi tai pabandyti veiksmu, gali anuliuoti save prieš draugus,
su kuriais kartu mokaisi Toros, ir tik jokiu būdu ne prieš svetimus ו''ח (neduok dieve).
Tačiau iš tikro žmogus turi žinoti visiškai tiksliai apie save,
kad jis – žemiausiai puolęs pasaulyje.
Kas beje ir yra absoliuti tiesa...