kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ותהר עוד ותלד בן ותאמר הפעם אודה את יהוה על כן קראה שמו יהודה ותעמד מלדת. בראשית כט' – לה Ir pastojo (Leja) vėl ir pagimdė sūnų, ir pasakė: „Dabar padėkosiu Kūrėjui“, todėl pavadino vardu „Jehuda“ (padėka) , ir nustojo gimdyti. (Berešit 29 – 35)

הקדמה לתלמוד עשר הספירות  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




144.

Ir reikia žinoti, kad keturi dvasiniai pasauliai, kabalos išmintyje vadinami:
Acilut, Brija, Jecira ir Asija išėjo vienas po kito, kaip „spaudas” ir „antspaudas”.

Tai reiškia, kaip viskas yra įrašyta ir atvaizduota „spaude“,
viskas būtinai „atsiveria“ ir išeina „antspaude“,
nei mažiau, nei daugiau.


Taip buvo ir pasaulių vystymesi.
Iš tikro visi keturi aspektai „Olam“ (pasaulis), „Šana“ (metai), „Nefeš“ (siela) ir jų „Egzistavimas“, t.y. viskas kas buvo pasaulyje Acilut, viskas išėjo,
„atsispaudė“ ir atsivėrė pasaulyje Brija.
Ir iš pasaulio Brija į pasaulį Jecira, o iš pasaulio Jecira į pasaulį Asija.


Tai reiškia, kad visi aspektai „Olam“ (pasaulis), „Šana“ (metai), „Nefeš“ (siela) su visų jų „Egzistavimo“ pobūdžiu, kaip mes viską matome mūsų pasaulyje,
viskas „nusileido“ ir „atsivėrė“ iš pasaulio Jecira.
Ir pasaulyje Jecira iš „aukštesnio“ pasaulio, taip kad visų daugybės detalių,
esančių prieš mūsų akis, šaltinis yra iš Acilut pasaulio.


Ir ne tik, bet net visi tiek „atsinaujinimai“, pastoviai atsinaujinantys mūsų pasaulyje,
turi būtinai pirmiausiai „pasirodyti“ aukščiau – Acilut pasaulyje,
kol iš ten ateina į mūsų pasaulį.
Kaip apie tai parašė išminčiai:
„Nėra jokios žolės žemai, kuri neturėtų Angelo ir Prižiūrėtojo iš aukščiau, mušančio ją ir sakančio: Auk“ (Berešit Raba 10).
Ir tai paslaptis:
„Žmogus nepajudina piršto „apačioje“, kol jam apie nepaskelbia „viršuje“ (Talmudas, Chulin 7 – 2).
Ir suprask.


145.

Ir žinok, kad iš Toros apsirengimo aspektais:
- „Olam“ (pasaulis),
- „Šana“ (metai),
- „Nefeš“( siela) ir jų
- „Egzistavimu“ mūsų (materialiame) pasaulyje,
išeina draudimai, nešvarumai ir netinkamumai.
Tai reiškia, kad visi šie apribojimai išeina iš „atviros“ Toros.
Kaip jau sakėme, kad ir čia Kūrėjas yra apsirengęs Toroje, paslaptimi:
„Tora ir Kūrėjas yra viena“.


Tačiau čia Kūrėjas yra dideliame paslėpime,
nes šie Toros materialūs „drabužiai“ yra „sparnai“,
paslepiantys ir uždengiantys Kūrėją.
Tačiau trijuose aukštesniuose pasauliuose Acilut, Brija ir Jecira Toros „drabužiai“ aspektais „Olam“, „Šana“, „Nefeš“ ir jų „Egzistavimas“ yra labai skaidrūs.
Todėl šie Toros drabužiai bendrai vadinami „kabalos išmintimi“.



146.

Matome, kad „kabalos išmintis“ ir „atvira“ Tora yra tas pats.
Tačiau tuo metu, kai žmogus randasi „Kūrėjo veido“ paslėpime,
Kūrėjas slepiasi Toroje ir žmogus užsiima „atvira“ Tora.
Todėl žmogus nėra pasirengęs gauti jokio švytėjimo iš Jeciros pasaulio Toros,
ir tuo labiau iš aukštesnių pasaulių.
Tačiau kai žmogus nusipelno „Kūrėjo veido“ atvėrimo,
tada jis pradeda užsiiminėti „kabalos išmintimi“.
Ir tada „atviros“ Toros „drabužiai“ patys išsityrina žmogui,
o Tora pasidaro žmogui, Jeciros pasaulio Tora,
kuri vadinasi „kabalos išmintimi“.
Iš tikro net, jei žmogus nusipelno Acilut pasaulio Toros,
tai nereiškia, kad „pasikeičia“ Toros raidės (chas ve šalom – neduok dieve).
Tačiau tie patys „atviros“ Toros drabužiai išsityrina žmogui ir pasidaro labai „skaidrūs“.
Ir tai paslaptis:
„Jau nebesislėps daugiau nuo tavęs po sparnais tavo Mokytojas, ir tavo akys pamatys Mokytoją“.
Tada pasidaro:
„Jis (esmė) Jo Gyvybingumas (išeinanti šviesa) ir indai (gaunantys šią šviesą) – viena“.