kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • וזה ענין הברכות של הצדיקים, שבדברי פיהם מיד מגלים יותר, ממה שיש כח לאדם פשוט לגלות בידים ורגלים. בעה''ס, אחור וקדם צרתני Teisuolių palaiminimų esmė yra ta, kad savo kalbomis jie padaro daugiau, negu paprastas žmogus kojomis ir rankomis. (Baal Sulamas „Iš priekio ir iš užpakalio apglėbei mane“)

הקדמה לתלמוד עשר הספירות  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį





                                                                        6.


Tačiau pagal tai, kas yra pasakyta aukščiau, užsiėmimas Tora ir priedermėmis turi būti pagal įstatymą (tinkamas) su griežtomis sąlygomis.
Tai reiškia tik toks, kad suteikti malonią dvasią Kūrėjui, o ne savo malonumui.
Taigi prie šitokio užsiėmimo galima prieiti tik su dideliu darbu ir ypatingomis pastangomis kūno ištyrinimui.


Ir pirmas žingsnis: tai pripratinti save, kad negautum nieko savo malonumui netgi leistinuose dalykuose būtinuose kūno funkcionavimui, kaip valgymas, gėrimas, miegas ir kituose.
Tik taip žmogus gali atitraukti save nuo bet kokio malonumo sau, lydinčio būtinus kūno poreikius, ir gyventi:

„Vargingą gyvenimą“,

kaip ir pasakyta.


Tačiau po to, kai jau žmogus pripratino save,

t.y. kai jau kūnui nėra jokio noro gauti malonumą sau,

tada jis gali vykdyti priedermes tinkamai – „lišma“.

Tai reiškia sąlygoti malonią dvasią Kūrėjui, o ne dėl savo malonumo.
Ir kai žmogus praeina šį kelią, tada jis nusipelno laimingo gyvenimo, pilno visokeriopo gerumo ir malonumo, t.y. gyvenimo be jokio trūkumo ir bėdos, atsiveriančio užsiimant Tora „lišma“.


Kaip sako rabi Meiras:

„Kiekvienas, užsiimantis Tora lišma, nusipelno daug dalykų. Ir ne tik, bet mato, kad visas pasaulis sukurtas tik dėl jo...

atveriamos jam Toros paslaptys ir pasidaro, kaip stiprėjantis šaltinis“ (Avot 6).


Apie tai parašyta:

„Paragaukite ir pamatysite, koks yra nuostabus Kūrėjas“, kaip paaiškinta aukščiau.
Ir tas, kas pajaučia užsiėmimų Tora „lišma“ skonį, pats mato realybės sukūrimo mintį.
Tai reiškia, kad kūrimo mintis buvo tik padaryti gera kūriniams, nes Gero būdas yra daryti gera.

Ir žmogus džiaugiasi gyvenimo metais, kuriuos jam davė Kūrėjas, ir „visas pasaulis sukurtas tik dėl jo“.