kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • „Ir kalbėjo Kūrėjas Moše sakydamas: Pinchas Eleazaro sūnus, Arono koheno sūnus nukreipė Mano pyktį nuo Izraelio sūnų, savo pavydu pavydėdamas Man, todėl neišnaikinau Izraelio sūnų savo pavyde. Todėl pasakyk: duodu jam savo taikos sandorį“ (Bemidbar 25 – 10, 11, 12).
  • !שבת שלום
  • Šabat Šalom!

הקדמה לתלמוד עשר הספירות  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                                    4.


Iš to kas pasakyta galima suprasti išminčių paaiškinimą Toros žodžiams:

„Rinkis gyvenimą“ (Dvarim 30 –19).
Sako Kūrėjas: „Aš nurodau jums, kad pasirinktumėte gyvenimą, kaip žmogus, sakantis savo sūnui: rinkis geriausią dalį iš mano palikimo, parodydamas šią dalį ir sakydamas, štai šitą imk.


Apie tai pasakyta: „ Kūrėjas yra mano dalis ir mano taurė, Tu laikai mano likimą, uždedi ranką ant geriausio pasirinkimo, sakydamas: štai šitą imk“(Raši komentarai).
Tačiau iš pirmo žvilgsnio keista, iš pradžių sako Kūrėjas „rinkis gyvenimą“, t.y. žmogus turi rinktis pats.
O išminčiai sako, kad Kūrėjas „nurodo“ geriausią savo palikimo dalį, jeigu taip, tai kur čia yra pasirinkimas?
Ir dar sako, kad Kūrėjas uždeda žmogaus ranką ant gero pasirinkimo.
Tai stebina labiausiai, t.y. kurgi yra žmogaus pasirinkimo laisvė?


Ir suprask, kad pasakymas yra visiškai teisingas.
Tai reiškia, kad Kūrėjas pats uždeda žmogui ranką ant geriausio pasirinkimo, nes siūlo žmogui pilną ramybės ir malonumo dvasinį gyvenimą.
Tada, kai materialus žmogaus gyvenimas yra tuščias, be jokios prasmės, pilnas skausmų ir kentėjimų.
Ir žmogus bėga iš tokio gyvenimo, kai tik pamato bent mažą šviesos ir ramybės spindulėlį.
Tai reiškia, kad žmogus bėga ten, kur tik gali išsigelbėti iš tokio gyvenimo, sunkesnio už mirtį.


Todėl nėra iš Kūrėjo pusės didesnės pagalbos už šitą „rankos uždėjimą“.
Ir visas žmogaus pasirinkimas yra tik išsilaikyti šiame kelyje, nes jo laukia didelis darbas ir pastangos, kol išsityrins kūną (norus), bei galės vykdyti Torą ir priedermes tinkamai.
Tai reiškia ne dėl savo malonumo, o tik tam, kad suteikti malonią dvasią Kūrėjui, kas yra vadinama „lišma“.
Tik tokiu būdu galima nusipelnyti džiaugsmo ir malonumo, lydinčio (teisingą) Toros vykdymą.


Tačiau prieš tai, kol žmogus prieina prie šio tyrumo, galioja „pasirinkimas“, t.y. „sustiprėjimas“ šiame gerame kelyje, visomis galimomis priemonėmis ir gudrybėmis.
Tai reiškia, kad žmogus turi daryti viską iš visų jėgų, kas tik yra jo rankose, kol užbaigs „tyrinimo“ procesą, ir nenukris ח''ו (chas ve šalom, neduok dieve) viduryje kelio.