kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ותהר עוד ותלד בן ותאמר הפעם אודה את יהוה על כן קראה שמו יהודה ותעמד מלדת. בראשית כט' – לה Ir pastojo (Leja) vėl ir pagimdė sūnų, ir pasakė: „Dabar padėkosiu Kūrėjui“, todėl pavadino vardu „Jehuda“ (padėka) , ir nustojo gimdyti. (Berešit 29 – 35)

הקדמה לתלמוד עשר הספירות  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį

  


                                           

                                                                     3.


Atsakymas į šią uždarą mįslę: מה טעם בחיינו (Ma taam bechajeinu) – „koks yra mano gyvenimo tikslas“?
Parašyta: 'טעמו וראו כי טוב ה (Taamu u reu ki tov Hašem) – „paragaukite ir pamatysite, koks yra nuostabus Kūrėjas“.
Tai reiškia, kad vykdantys Torą ir priedermes pagal įstatymą,
jaučia gyvenimo skonį, mato ir liudija, kad Kūrėjas (gyvenimas) yra nuostabus.
Išminčiai sako: „Kūrėjas sukūrė pasaulius, tam, kad suteiktų malonumą kūrinijai“,
nes „Gero“ prigimčiai būdinga daryti gerą.
Tačiau tie, kurie neparagavo gyvenimo skonio,
kurį suteikia jiems Tora ir priedermės, negali suprasti ir pajausti, kad Kūrėjas geras.
Kaip sako išminčiai, Kūrėjo mintis, kuriant kūriniją, buvo tik suteikti jai malonumą.
Todėl nėra jiems kito patarimo, tik pradėti vykdyti Torą ir priedermes pagal įstatymą.
Parašyta Toroje (Dvarim): „Žiūrėk, daviau tau šiandien gyvenimą ir gėrį, mirtį ir blogį“.
Todėl prieš Toros davimą, buvo pasaulyje tik blogis ir mirtis.


Kaip sako išminčiai: „Nusidėjėliai net, būdami gyvi, vadinami mirusiais“,
nes geriau mirtis, negu toks gyvenimas.
Tai reiškia, kad kančios ir nepritekliai, kuriuos jie kenčia, yra keliasdešimt kartų didesni už tą menką malonumą, kurį žmogus jaučia retsykiais tokiame gyvenime.
Tačiau dabar, kai nusipelnėme Toros ir priedermių, kurių (teisingas) laikymasis sąlygoja mums tikrą gyvenimą, teikiantį tik džiaugsmą.
Todėl ir parašyta: „Paragaukite ir pamatysite, koks yra nuostabus Kūrėjas (gyvenimas)“.


Tora sako: „Žiūrėk, daviau tau šiandien gyvenimą ir gėrį“,
ko nebuvo pas jus realybėje prieš Toros davimą visai.
Ir užbaigia: „Išsirink gyvenimą, kad gyventum tu ir tavo palikuonys“.
Iš pirmo žvilgsnio pasakyta dvigubai: „Išsirink gyvenimą, kad gyventum“.
Bet čia yra kalbama, kad gyvenimas, vykdant Torą ir priedermes, yra tikras gyvenimas.
Tada, kai gyvenimas be Toros ir priedermių yra sunkesnis už mirtį,
kaip sako išminčiai:
„Nusidėjėliai net būdami gyvi vadinami mirusiais“.
Todėl ir parašyta: „Kad gyventum tu ir tavo palikuonys“.


Tai reiškia, kad žmogus, gyvendamas be Toros, ne tiktai sau pačiam neteikia gyvenimo ir malonumo, bet taip pat negali to duoti ir kitiems – netgi vaikams,
kurie jam gims, nebus ramybės.
Todėl jo vaikų laukia gyvenimas sunkesnis už mirtį,
ir kokį paveldą galima duoti jiems?
Tačiau žmogus, (teisingai) laikydamasis Toros ir priedermių,
ne tik kad pats nusipelno mėgautis gyvenimu,
jis taip pat džiaugiasi gimusiais vaikais, nes gali jiems perduoti gėrį.
Kaip ir parašyta: „Kad gyventum tu ir tavo palikuonys“.
Tai reiškia, kad yra papildomas malonumas dėl to, kad ir savo sūnums žmogus sąlygojo „gyvenimą“.