kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • „Toks bus raupsuoto (žmogaus) įstatymas, jo išsityrinimo dieną, jis turi būti nuvestas pas koheną. Ir išeis kohenas iš stovyklos, ir apžiūrės kohenas, ir štai – išgijo raupsuotas nuo savo raupsų“ (Vajikra 14 – 2, 3).
  • !שבת שלום
  • Šabat Šalom!

ברכת שלום, שמעתי, מאמר פורים  

Birkat Šalom „Šamati“, Purimas

tai, ką girdėjo ravas Baruchas Ašlagas iš Baal Sulamo

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                             Ištraukos


                                                                   1.


Parašysiu dalykus, kuriuos girdėjau prie Baal Sulamo šventinio Purimo stalo.
Reikia suprasti keleto dalykų iš „Megilat Ester“ vidinę prasmę.
Parašyta: „Po šitų dalykų, karalius išaukštino Hamaną“...
Dar parašyta: „Gėrimas pagal įstatytmą“.
Kas tai „pagal įstatymą“?
Atsako rabi Chananas, rabi Meir vardu:
„Pagal Toros įstatymą“.
Kas yra „Toros įstatymas“?
(Ir atsako): „Valgymas didesnis už gėrimą“.


Pirmiausiai turime suprasti, kas „vidiniu supratimu“ yra „Mordechajaus“ ir „Hamano“ aspektai?
Kaip paaiškino išminčiai: „Pagal kiekvieno žmogaus norą“,
reiškia pagal Hamaną ir Mordechajų.
Žinome, kad „Mordechajaus noras“ yra vadinamas „Toros įstatymas“,
ir tai – „valgymas didesnis už gėrimą“,
kur „valgymas“ reiškia tikėjimą, o „gėrimas“ reiškia žinojimą.
Tačiau „Hamano noras“ atvirkščiai:
„Gėrimas yra didesnis už valgymą“.


Klausia, kaip gali būti, kad Kūrėjas padarytų vaišes pagal nusidėjėlio norą?
Ir atsako: „Nėra prievartos“.
Tai reiškia, kad gėrimas nebuvo privalomas.
Kaip paaiškino išminčiai, parašyta:
„Ir paslėpė Moše veidą, nes bijojo „matyti“ (Kūrėją).
Ir kaip užmokestį už „veido paslėpimą“, nusipelnė „matyti“ Kūrėjo atvaizdą“.
Tai reiškia, kad jei žmogus gali atsisakyti kokio dalyko,
t.y. gali padaryti šiam dalykui „masachą“ – ekraną,
tada žmogus nusipelno gauti šį dalyką.
Kaip parašyta: „Suteikiau pagalbą didvyriui“ (Tehilim 89 – 20),
t.y., jei žmogus yra „didvyris“ ir gali eiti Kūrėjo keliais,
tada Kūrėjas „suteikia pagalbą“.


Parašyta: „Gėrimas pagal įstatymą“, kas tai per „įstatymas“?
Tai reiškia, kad „nėra prievartos“, t.y. iš pradžių nenorėjo gerti,
tačiau paskui, kai pradėjo gerti, įsitraukė,
ir jau tapo priklausomi nuo „gėrimo“.
Ir todėl, norėdami „judėti į priekį“, turėjo „gerti“.
Tai vadinasi „prievarta“,
todėl ta karta atmetė Mordechajaus (Toros) įstatymą.
Apie tai pasakė išminčiai:
„Ši karta buvo pasmerkta sunaikinimui, nes mėgavosi nuo nusidėjėlio stalo“.
Iš tikro, jei būtų priėmę „gėrimą“ iš aspekto „nėra prievartos“,
nebūtų anuliavę Mordechajaus noro, kuris yra „Izraelio įstatymas“.
Tačiau, kai priėmė „gėrimą“ iš „prievartos“ aspekto,
patys panaikino „Toros įstatymą“, t.y. „Izraelio (tiesiai į Kūrėją) aspektą“.
Juk „Toros įstatymas“ yra „valgymas didesnis už gėrimą“,
t.y. „gėrimo“ aspektas – tai „chochmos šviesos“ atvėrimas,
dar vadinamas žinojimu.
Ir „valgymas“ – tai „chasadim šviesos“ aspektas,
ir tai tikėjimo paslaptis.