(Ištraukos)
Zohar
Įėjo raidė נ
„Nun“
ir pasakė:
„Pasaulio Viešpatie, gerai Tau manimi sukurti
pasaulį,
nes manimi prasideda „didieji šlovinimai“ (נורא
תהלות).
Taip pat apie teisuolį parašyta:
„Malonus šlovinimas“
(נאוה
תהלה).
Atsakė jai Kūrėjas:
„Nun“, grįžk į savo vietą, nes dėl tavęs grįžo raidė
„Samech“ į savo vietą.
Būk šalia jos ir palaikyk ją“.
Tai reiškia, kad raidė „Nun“ įrašyta žodyje „kritimas“
(nefila
נפילה),
o apie „Samech“ parašyta:
„Palaiko Kūrėjas visus
krentančius“.
Todėl „Samech“ ir sugrįžo į savo vietą,
kad juos palaikyti, taip ir „Nun“ iškart sugrįžo į savo
vietą, ir nuėjo į šalį nuo Kūrėjo.
Sulam Jehuda Ašlagas
„Nun“ pamatė,
kad raidė „Samech“ yra atstumta,
nes ji veikia tik „mažoje“
būsenoje, t.y. tik kaip „pagalba“.
Ir raidė pagalvojo, kad
ji iš tikro yra verta pasaulio sukūrimo pradžios,
nes prie
visų „Samech“ dorybių pas ją yra dar papildoma,
t.y. ji
naudoja „didelę“ būseną.
Iš tikro pas šią
raidę nėra to trūkumo, dėl kurio buvo atstumta „Samech“,
kaip parašyta: „Manimi prasideda „didieji šlovinimai“
נורא
תהלות.
Taip
pat ir visas griežtumas, esantis raidėje yra „pasaldintas“
binos (aukštutinio pasaulio) gerumu, kuris vadinamas
„penkiasdešimtieji binos (išminties) vartai“.
Ir dar raidėje
yra papildoma dorybė, nes: „apie teisuolį parašyta „malonus
šlovinimas“
(נאוה
תהלה),
t.y. raidė „Nun“ naudoja „didelę“ būseną.
Kaip apie raidę
„Cadi“ pasakyta,
kad raidė „Jud“ sėdi raita ant raidės
„Nun“.
Tai reiškia, kad raidė „Jud“ vadinama:
„Teisuolis pasaulio pagrindas“,
sėdi raita ant raidės
„Nun“.
Ir tada raidė „Nun“ yra vadinama „malonus
šlovinimas“.
Kūrėjas atsakė
raidei „Nun“, kad nors ji galvoja,
jog jos savybė yra pilnai
ištaisyta ir nėra „kontakto“ su klipot,
tačiau „Nun“
taip pat reikia paramos iš raidės „Samech“.
Tai reiškia,
kad kol kas „Nun“ dar yra būsenoje „nugara į nugarą“,
ir
„Samech“ šviesos saugo ją nuo „išorinių“, t.y. nuo klipot
įtakos.
Ir taip pat raidė „Samech“ sugrįžo į savo vietą,
kad palaikyti „Nun“.
Š tikro „Nun“ raidė dar nėra
raidė pilnai ištaisyta,
ir negali Kūrėjas sukurti ja
pasaulio.
Todėl Kūrėjas pasakė raidei „Nun“:
„Būk
šalia jos („Samech“)“,
nes „Nun“ savybė irgi skirta
tik „palaikymui“.