Rabi Mordechajus buvo prisirišęs prie Baal aSulamo visa savo širdimi ir siela ir visiškai anuliavosi prieš jį.
Tai puikiai atskleidžia du sekantys pasakojimai.
Kartą, dar būdamas vaikas, susirgo ravo
Mordechajaus sūnus, rabi Aronas Klar.
Tai nutiko Pesacho šventės
išvakarėse.
Liga buvo labai pavojinga.
Ravas Mordechajus nuvedė
vaiką pas gydytoją ir šis liepė skubiai guldyti jį į
ligoninę.
Ravas Mordechajus pasakė gydytojui, jog turi pasitarti su
žmona.
Žmona pasakė, kad nesutinka guldyti vaiko
ligoninėn ir nori, kad gydytojas paskirtų vaistų ir išleistų
gydytis namo.
Rabi Mordechajus grįžo pas gydytoją ir perdavė jam
žmonos žodžius.
Gydytojas davė jam vaistų, tačiau pasakė, jog
dabar jis nusiima nuo savęs atsakomybę už vaiko sveikatą ir
gyvybę.
Ir kad greičiausiai, jis mirs, jei nebus paguldytas į
ligoninę.
Grįžus namo, ravo Mordechajaus širdyje sukilo abejonės
dėl vaistų – ar tai nebus „chamecas“ (Pesacho šventės metu
negalima valgyti, matyti ir netgi turėti savo valdose jokio
„chameco“).
Paklausė rabi Josefo Vainštoko nuomonės apie tai.
Šis pasakė, jog jei sūnus serga pavojinga gyvybei liga,
jam galioja „gyvybės išsaugojimo“ priedermė, kuri anuliuoja visus
kitus Toros įsakymus.
Išėjęs iš jo, rabi Mordechajaus nuskubėjo
pas Baal aSulamą.
Jo taip pat paklausė to paties klausimo.
Baal aSulamas jam atsakė, jog vaistai yra
„chamecas“ ir jis turi juos sudeginti kartu su visu kitu
„chamecu“.
O kas liečia vaiką, tai Kūrėjas padės ir jis pasveiks.
Grįžo rabi Mordechajus namo ir padarė, kaip sakė
Baal aSulamas – sudegino vaistus kartu su „chamecu“.
Vakare pradėjo Pesacho sederį, o vaikas gulėjo kitame kambaryje.
Staiga, vidury sederio, į kambary, kuriame sėdėjo visi namiškiai, didžiausiam jų nustebimui, įėjo visiškai sveikas ir gerai besijaučiantis ravo Mordechajaus sūnus!
Iš šio pasakojimo matome visišką ravo
Mordechajaus savęs anuliavimą prieš mokytoją.
Anuliavimą, kuris
yra virš „sveikos“ logikos.
Logikos, kuri sako, jog „gyvybės
išsaugojimas“ panaikina visas Toros priedermes.
Jis pakilo virš šios
logikos ir sudegino vaistus.
Ir būtent dėka šio didelio tikėjimo mokytoju buvo išgelbėtas jo sūnus.
Sekantis pasakojimas taip pat puikiai parodo ravo Mordechajaus anuliavimasi prieš Baal aSulamą:
Kartą, kai Baal aSulamas norėjo grįžti su
traukiniu iš Jeruzalės į Tel Avivą, pasakė:
„Visi, kas su manimi važiuos traukiniu į Tel Avivą, nepatirs jokių nemalonumų iš kariuomenės!“
Tuo metu kariuomenė darydavo patikrinimus
traukiniuose, ir daug kam neleisdavo važiuoti.
Tie, kas neturėdavo
leidimo kelionei, sulaukdavo didelių problemų.
Rabi Mordechajus,
nepaisydamas gresiančių nemalonumų, nusprendė vykti kartu su Baal
aSulamu.
Ir kai atėjo eilė jo patikrinimui, jo iš vis netikrino ir pasakė, kad gali keliauti...