kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ותהר עוד ותלד בן ותאמר הפעם אודה את יהוה על כן קראה שמו יהודה ותעמד מלדת. בראשית כט' – לה Ir pastojo (Leja) vėl ir pagimdė sūnų, ir pasakė: „Dabar padėkosiu Kūrėjui“, todėl pavadino vardu „Jehuda“ (padėka) , ir nustojo gimdyti. (Berešit 29 – 35)

השלום בעולם 

Taika Pasaulyje

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




Gerumas (Chesed) ir Tiesa (Emet) susitiks, Teisingumas (Cedek) ir Taika (Šalom) pasibučiuos. Tiesa iš žemės išaugs, Teisingumas iš atsispindės iš dangaus. Taip pat ir Kūrėjas duos gerumą ir mūsų žemė išves derlių (Tehilim 85 – 11, 12, 13).


                                                                     1.


Kiekvienas dalykas yra vertinamas, ne taip, kaip jis atrodo šią akimirką, bet pagal savo išsivystymo lygį (t.y. kokioje vystymosi stadijoje jis randasi).


Kiekvienas dalykas, esantis realybėje ar geras, ar blogas, netgi pats blogiausias ir kenksmingiausias pasaulyje, turi teisę egzistuoti,
ir draudžiama jį panaikinti bei visiškai pašalinti iš pasaulio.
Tačiau mums yra iškeltas uždavinys – ištaisyti šį dalyką ir atvesti į gerumą.


Iš tikro net paviršutinišku žvilgsniu galima pamatyti visos sukurtos realybės didumą ir tobulumą.
Todėl mes turime suprasti ir labai saugotis,
kad nenuvertinti kokios tai sukurtos realybės dalies ir pasakyti,
kad ši dalis yra nereikalinga ir bereikšmė.
Juk tuo mes paneigsime ir sukritikuosime (chas ve šalom – neduok dieve) Kūrėjo veiksmus.


Tačiau mes visi žinome, kad Kūrėjas nepabaigė kūrimo proceso,
ir tai mes aiškiai matome kiekviename „žingsnyje“,
kaip bendrai, taip ir atskirose realybės „detalėse“.
Tai reiškia, kad mūsų realybėje viskas yra paremta palaipsniniu – pakopiniu vystymusi, pradedant nuo visiško nebuvimo iki baigtinio tobulumo.


Todėl, kai mes jaučiame „kartų“ vaisiaus skonį jo vystymosi pradžioje,
mes neturime teisės nuvertinti jo ir sakyti, kad vaisius bus kartus.

Iš tikro mes visi žinome, kad vaisius „kartus“ todėl,
jog dar iki galo nebaigė savo vystymosi proceso.


Ir taip visose kitose realybės pusėse:
kai kokia tai „dalis“ mums atrodo „bloga“ ir „kenksminga“,
tai įrodo, kad ši „dalis“ randasi vystymosi procese.
Todėl mes negalime nuspręsti ir sakyti, kad ji bloga,
ir taip nuvertinti šią „detalę“,
nes toks požiūris yra labai trumparegiškas ir neišmintingas.


                                                                         2.


                                     „Pasaulio taisytojų“ nekompetencija


Iš čia galime suprasti „pasaulio taisytojų”, kurie atsirado mūsų kartoje, nekompetenciją.
Iš tikro jie žmogų laiko, kaip „mašiną“, kuri veikia netinkamai, ir kurią reikia pataisyti, pakeičiant detales.
Tai reiškia, kad iš šios „mašinos“ reikia išimti sugedusias „detales“ ir pakeisti jas tinkamomis.
Todėl toks yra visų „pasaulio taisytojų“ kredo: pašalinti iš žmonių rasės visas „sugedusias“ ir „kenksmingas“ dalis...
Ir iš tikro, jei Palaimintas Kūrėjas nebūtų pasipriešinęs jų užmačioms, jie jau seniai būtų „išgryninę“ žmonių rasę, kaip per sietą ir palikę tik „geras“ bei naudingas dalis.


Tačiau Kūrėjas labai budriai saugo savo „darbo vaisių“ ir niekam neleidžia sunaikinti savo sukurtos „kūrinijos“, bet tik „pataisyti“ ją ir sugrąžinti į gerumą.
Todėl visi „pasaulio taisytojai“ pradings nuo žemės paviršiaus, o „blogos“ ir „kenksmingos
savybės „pasiliks“, kad praeiti savo ištaisymą.
Iš tikro visi „kenksmingi“ dalykai pasaulyje egzistuoja ir „skaičiuoja“ visas vystymosi pakopas,
kurias jie turi praeiti, kad pasiektų galutinio „sunokimo“ būseną.
Tada „blogos savybės“ pasikeis pačios, bei pasidarys „geromis“ ir naudingomis“ savybėmis,
kaip apie tai galvojo Kūrėjas jau nuo pat pradžių.

Ir tai panašu į vaisių, kabantį ant medžio šakos ir laukiantį bei skaičiuojantį dienas ir mėnesius, kurie privalo praeiti, kol vaisius sunoks ir įgaus savo tikrą skonį – saldų kiekvienam žmogui.