Iš ravo Barucho pašnekesių apie Sukot šventės vidinius aspektus
Du kartus per metus – per Sukot ir Pesach švenčių „chol amoed“
(„tarpšventines dienas“) ravas Baruchas vykdavo susitikti su admoru iš Guro – Beit-Israel.
Admoras iš Guro pastoviai atvykdavo į Tel Avivą susitikti su Baal
aSulamu, pasikalbėti apie darbą Kūrėjui ir apie Kabalos išminties mokymą.
Ravas Baruchas matė didžiulį jo prisirišimą prie jo tėvo ir be galo stiprų jame esantį tiesos tašką, todėl jis pratęsė šią draugystę ir po jo tėvo mirties.
Tarp kita ko, yra pasakojama, jog paskutinės ravo Barucho Sukot šventės metu
į jo Sukot palapinę įėjo knygos autorius (ravas Mordechajus Gotlibas) ir pamatė
ravą Baruchą sėdintį prie akvariumo su žuvimis ir stebintį jas.
„Pažvelk“ – tarė
ravas Baruchas.
„Žuvys niekuomet nebūna visiškoje ramybėje, visos yra pastoviame
judesyje. Taip ir mes – turime nebūti pasyvūs bei neveiklūs, o būti nuolatiniame
veiksme“.
Toks buvo ravo Barucho būdas – jis mokėsi darbo Kūrėjui iš kiekvieno materialaus dalyko.
Vieną iš „chol amoed“ dienų, vidurdienį, ravas Baruchas visuomet surengdavo
„ktanat mištatfim“ vaišes ravo Šlomo Zlošinski, ravo Icchako Agasi žento,
namuose.
Į šias vaišes buvo kviečiami tik keletas žmonių, paprastai tik patys
artimiausi ravo Barucho žmonės.
Šių vaišių atmosfera buvo kupina artumo ir draugiškumo,
bei didelio betarpiškumo tarp mokinių ir jų mokytojo.
Ravas Baruchas daug
kalbėdavo – jį domino tik viena tema – Kūrėjas ir ryšys su Juo.
Visi jo
troškimai ir siekiai, jo džiaugsmas ir laimė buvo susiję vien tik su tuo.
Ir
be šio dalyko jam pasaulyje daugiau niekas neegzistavo.
Tik jis ir Kūrėjas, Kūrėjas
ir jis.
Tik tai, ko Kūrėjas nori iš jo, ir tai, ko jis prašo iš Kūrėjo.
Tik tai
ir nieko daugiau.
Tų susitikimų metu ravas Baruchas daug dainuodavo – susiliejimo ir begalinio ilgesio Pasaulių Kūrėjui melodijas.
Kartą tokių vaišių metu pasakė: „Tu išaukštinai mus iš visų tautų“.
Tai reiškia, kad pakėlė ir išgelbėjo mus iš visų mumyse esančio „jecer hara“ („blogio instinkto“) kalbų.
Kadangi kartais blogio
instinktas ateina pas žmogų su „purvinais drabužiais“, t.y. kaip netikintis ir
įtikinėja žmogų nusižengti Toros įstatymams.
O kartais blogis ateina apsirengęs
Toros išminčiaus drabužiais ir reikalauja „perdėto šventumo“, kad nutolinti
žmogų nuo Tiesos kelio.
Pastarasis yra ypač pavojingas.
Ir nuo visų šių kalbų išgelbsti Kūrėjas“.