„Kūrėjo kariuomenės karys“
1975 metais ravas Baruchas persikėlė į Chazon-Iš
gatvę. Ten įkūrė savo Mokymo namus.
Aplink jį susibūrė grupė žmonių, einančių
Baal aSulamo keliu.
Kiekvieną naktį jie susirinkdavo klausytis ravo Barucho paskaitos iš knygos „Mokymas apie dešimt sfirot“ – nuo pirmos valandos nakties iki pat ryto.
Dažnai buvo galima sutikti jį tarsi kareivį žingsniuojantį
tamsiomis miesto gatvėmis, kai jis eidavo pažadinti kai kurių mokinių.
Sau jis
visiškai nepataikavo, ir pats asmeniškai eidavo budinti mokinius.
Jo noras buvo vienas – įvykdyti Kūrėjo norą, todėl visai nepaisė savo garbės.
Pamokos vykdavo kiekvieną naktį, ir taip – ne
vieną dešimtį metų.
Ravas Baruchas mokė savo mokinius netgi Jom Kipuro naktį, ir netgi Devintą avo (tada jis paprastai kalbėdavo apie Šventyklos sugriovimo šaknis ir šaltinius dvasiniuose pasauliuose).
Pamokos vidury išeidavo į aikštelę virš įėjimo laiptų, ir imdavo vaikščioti pirmyn atgal, tarsi liūtas narve: akys užmerktos, galva pakelta į viršų, visiškai atitrūkęs nuo šio pasaulio, nenutrūkstamame susiliejime su Kūrėju, jis mintimis grįždavo prie to, apie ką kalbėjo pamokoje ir tai detaliai analizuodavo.
Laimingas, nusipelnęs išvysti šį nepaprastą reginį
– tikrą liudijimą to, jog kiekvienoje kartoje yra tokie teisuoliai, kaip
Abrahamas, Icchakas ir Jakovas.
Visoje jo išaukštintoje povyzoje švytėjo tikrų
tikriausia Kūrėjo didybė.
Žmogui užtektų vien pamatyti šį didingą vaizdą, kad jam ateitų mintys apie visišką savęs anuliavimą prieš Kūrėją.
Kiekvieną vakarą, kai visi mokiniai baigdavo savo darbo dieną, pas ravą Baruchą į pamokas vėl susirinkdavo mokinių grupė, ir tada, be knygos „Mokymas apie dešimt sfirot“, mokindavosi ir knygą Zohar, kalbančią apie savaitinės Toros dalies aspektus.
Reikia pastebėti, jog pas ravą Baruchą neegzistavo
tokia sąvoka kaip „rabi moko“, bet – „rabi mokosi“.
Nes iš tiesų ravas Baruchas
ne tik mokė kitus, bet sėdėjo ir mokėsi pats.
Daugelį kartų mokiniai atvykdavo
į pamoką, o jų mokytojas – jau pačiame mokymo vidury.
Iš tikrųjų jis tiesiog įjungdavo
juos į savo mokymą: atvykus mokiniui, įvesdavo jį į nagrinėjamą Ari raštų temą.
Atėjus kitam mokiniui, įvesdavo ir jį į mokymosi medžiagą.
Ir taip elgdavosi su kiekvienu prie pamokos prisijungusiu mokiniu.
Ketvirtadienis
Kiekvieną savaitę, atėjus ketvirtadieniui,
Beit-knesetą apimdavo ypatinga nuotaika – septintą valandą vakaro ravas
Baruchas vesdavo bendrą pamoką.
Į šią pamoką susirinkdavo visi – tiek nauji, tiek seni mokiniai. Atvykdavo daug žmonių iš visos šalies: nuo Tverijos iki Dimonos.
Paskui ravo Barucho mokiniai susirinkdavo į
„draugų susitikimus“.
Čia, draugiškumo ir meilės atmosferoje, kartu sėdėdavo ir
labai rimtai diskutuodavo apie būdus, kaip labiau atverti priedermės „Mylėk
savo artimą, kaip save patį“ aspektą ir apie kelius, kaip pasiekti Kūrėjo
artumą.
Šis draugų susitikimas pasibaigdavo vienuoliktą valandą vakaro. O pamoka su mokytoju prasidėdavo jau pirmą valandą nakties (taip būdavo ankstesniais metais, o vėlesniais metais pamokos prasidėdavo antrą valandą nakties).
Tokia buvo ravo Barucho mokinių kasdieninė gyvenimo realybė: kėlimosi kiekvieną dieną pirmą ar antrą valandą nakties, didžiulių pastangų tarp žmogaus ir jo artimo, tarp žmogaus ir Kūrėjo, realybė.