kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הָא לַחְמָא עַנְיָא דִּי אֲכָלוּ אַבְהָתָנָא בְּאַרְעָא דְמִצְרָיִם. כָּל דִּכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכוֹל, כָּל דִּצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח. הָשַׁתָּא הָכָא לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל. הָשַׁתָּא עַבְדֵּי לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין. הגדה של פסח Tai yra vargo duona, kurią valgė manoTėvai Egipto žemėje. Kiekvienas alkanas, gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis, gali ateiti ir padaryti „Pesachą“ („Peršokimą“). Šiandien – čia, kitais metais – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, kitais metais – laisvi. (Pesacho Agada).

שמעתי לט 

„Šamati“ 39

ravas Baruchas Ašlagas

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                       „Ir susisiuvo figos lapus“


„Lapas“ – tai „šešėlio“, kuris daromas šviesai, t.y. saulei, paslaptis.
Ir yra du „šešėliai“:
pirmas – „šešėlis, ateinantis iš šventumo pusės,
antras – ateinantis dėl nuodėmės.
Tai reiškia, kad yra dvi „šviesos“ paslėpimo rūšys.


Kaip materialiame pasaulyje šešėlis daro paslėpimą saulei, taip yra paslėpimas aukštutinei šviesai, vadinamai „saulė“.
Šis „šešėlis“ ateina iš šventumo pusės, nes tai yra dėl žmogaus pasirinkimo.
Kaip parašyta apie mūsų mokytoją Moše:
„Ir paslėpė Moše veidą, nes bijojo pažiūrėti“ (Šmot 3 – 6).
Šis šešėlis ateina iš pagarbios baimės.
Tai reiškia, kad žmogus bijo gauti „gausybę“, nes galbūt nesugebės „nukreipti“ savęs „malonios dvasios“ Kūrėjui sąlygojimui.
Tai skaitosi „šešėlis“, kuris ateina dėl šventumo, ir reiškia, kad žmogus nori būti „susiliejęs“ su Kūrėju.
Taigi „susiliejimas“ skaitosi – sąlygojimu ir žmogus bijo, kad galbūt nesugebės sąlygoti „malonią dvasią“ Kūrėjui.
Vadinasi, tada žmogus yra „susiliejęs“ su šventumu.
Ir tai – „šešėlis“, ateinantis iš šventumo pusės.


Tačiau yra „šešėlis, ateinantis dėl nuodėmės“.
Tai reiškia, kad „paslėpimas“ ateina žmogui ne todėl, kad žmogus nenori gauti, bet atvirkščiai – todėl, kad jis nori gauti, dėl savęs.
Todėl tada „šviesa“ dingsta.
Ir tai visas skirtumas tarp „šventumo“ ir „klipot“ (netyrumo).
Tai reiškia, kad „šventumas“ nori sąlygoti „malonią dvasią“ Kūrėjui,
o „klipot“ nori tik gauti sau.
Todėl skaitosi, kad šis „šešėlis“ ateina iš nuodėmės pusės.
Ir nėra jokios kitos galimybės išeiti iš šios būsenos, bet tik kaip parašyta:
„Ir susisiuvo figos lapus, ir pasidarė sau juostą“ (Berešit 3 – 7).


„Juostos“ – tai kūno jėgos, kurios susijungė šventumo „šešėlio“ aspekte.
Tai reiškia, kad nors dabar nėra šviesos, nes ji dingo dėl nuodėmės, vis tiek žmogus pergali save dirbti Kūrėjui, tikėjimu aukščiau logikos.
Kaip parašyta: „Ir jie išgirdo Kūrėjo balsą... ir pasislėpė Adamas ir jo žmona“ (Berešit 3 – 8).
Tai reiškia, įėjo į „šešėlį“, ir tai paslaptis: „Ir paslėpė Moše veidą“.
Tai reiškia, kad Pirmasis Adamas padarė tą patį dalyką kaip Moše.


„Pasakė jam Kūrėjas: Kur tu?
Atsakė: Tavo balsą girdėjau sode ir pabijojau, nes nuogas aš, ir pasislėpiau“.
„Nuogas“ reiškia, kad nuogas nuo aukštutinės šviesos.
Tada paklausė Kūrėjas: „Kokia yra priežastis, dėl kurios nuėjai į šešėlį, kuris vadinasi „pasislėpiau“, t.y. kodėl pasijutai „nuogas“?
Ar tai dėl šventumo šešėlio? Ar dėl nuodėmės?
Ir paklausė jo Kūrėjas:
„Ar iš to medžio, nuo kurio prisakiau nevalgyti, valgei nuo jo?“
Tai reiškia – dėl nuodėmės.


Taigi šešėlis, ateinantis dėl nuodėmės, vadinasi: „burtai, apžavai, kerėjimai”.
Nes parašyta: „Tai prieš tai padarė Kūrėjas“ (Kohelet).
Tai reiškia, kaip „šventos“ jėgos turi galimybę įsikišti į įvykius ir parodyti ženklus bei stebuklus, taip tą galimybę turi ir „sitra achra“ jėgos (netyros jėgos).
Todėl teisuoliai nesinaudoja šitomis jėgomis, dėl priežasties: „Tai prieš tai“, kad nebūtų galimybės „sitra achrai“ daryti tą patį, kaip ir šventumo jėgai.



Ir tik išskirtinais atvejais Kūrėjas neduoda „sitra achrai“ tos galios, kokia yra šventume.
Kaip pavyzdžiui su Elijahu ant Karmelio kalno, kuris paprašė Kūrėjo:
„Atsakyk man, kad nesakytų, jog tai burtai“.
Tai reiškia, kad yra galimybė padaryti paslėpimą aukštutinei šviesai.


Todėl „figos lapų“ juostos ateina iš „Pažinimo medžio“ nuodėmės.
Taigi šie „lapai“, t.y. „šešėlis“, ateina dėl nuodėmės, nes „juostos“ nėra iš šventumo pusės.
Ir nors žmogus pats renkasi „šešėlį“, tačiau jis tai renkasi, nes nėra pas jį kitos galimybės.
Tai gali padėti išeiti iš „kritimo“, tačiau paskui reikia dvasinį darbą pradėti iš naujo.