kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הא לחמא עניא די אכלו אבהתנא בארעא דמצרים. כל דכפין ייתי ויכול, כל דצריך ייתי ויפסח. השתא הכא, לשנה הבאה בארעא דישראל. השתא עבדי, לשנה הבאה בני חורין. הגדה של פסח Štai vargo duona, kurią valgė mano tėvai Egipto žemėje. Kiekvienas norintis gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis atlikti Pesachą (Peršokimą), gali ateiti ir atlikti. Šiandien – čia, rytoj – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, rytoj – laisvi. (Pesacho Hagada)
  • !חג פסח כשר ושמח Linksmo ir košerinio Pesacho!

הקדמה לספר הזהר מג  

Įvadas į knygą Zohar

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                                   43.


Ir žmogui tik gimus, jau yra jame „šventa siela“, ne šventa siela būtent, o tik sielos „kita pusė“, t.y. paskutinis sielos aspektas, dėl savo mažumo dar vadinamas „tašku“.
Taigi, šis „taškas“ jau yra „apsirengęs“ žmogaus širdyje, t.y. žmogaus noro aspekte, kuris ir atsiveria žmogaus širdyje.
Ir dvasingume yra dėsnis, kad viskas, kas galioja bendrai visoje realybėje, galioja ir kiekviename pasaulyje, net kiekvienoje mažiausioje dalyje, kurią tik galima padalinti tame pasaulyje.



Kaip visoje realybėje yra penki pasauliai, ir tai – penkios sfirot k – ch – b – t – m, taip kiekviename pasaulyje yra penkios sfirot k – ch – b – t – m.
Ir taip pat šios penkios sfirot yra kiekvienoje mažiausioje to pasaulio dalyje.
Dar sakėme, kad mūsų pasaulis dalinasi į d – c – ch – m (domem, comeach, chai, medaber) ir tai atitinka keturias sfirot ch – b – t – m (chochma, bina, tiferet, malchut).
Tai reiškia, kad domem prieš malchut, comeach prieš tiferet, chai prieš bina ir medaber prieš chochma, ir visų šaknis, t.y. Kūrėjo dalis, yra keter.


Tačiau, kaip sakėme, kad netgi pačioje mažiausioje dalelėje iš kiekvienos atskiros d – c – ch – m dalies, yra joje taip pat keturi aspektai d – c – ch – m.
Taigi, kiekviename individe iš „medaber“ dalies, t.y. kiekviename žmoguje yra, yra keturios d – c – ch – m dalys noro gauti, į kurias jau apsirengia „šventos sielos taškas“.



                                                                        44.


Ir prieš „13 metų“ (dvasinė kategorija) nėra juntamas šio „taško širdyje“ atsivėrimas.
Tačiau po „13 metų“, kai žmogus pradeda užsiiminėti Tora ir priedermėmis, atsiveria jam „taškas širdyje“.
Tai reiškia, kad žmogus pradžioje užsiima Tora ir priedermėmis be jokios intencijos, t.y. be „meilės ir baimės“, kaip pridera aptarnauti Karalių.
Taigi, net užsiimant „lo lišma“, šis „taškas širdyje“ pradeda didėti ir „rodyti save“.
Tai reiškia, kad priedermių atlikimui nereikalinga intencija, t.y. netgi veiksmas be jokios intencijos gali „ištyrinti“ norą gauti žmoguje.
Tačiau tik pirmos pakopos dydžiu, kuris vadinamas „domem“ (negyvas).


Ir tuo dydžiu, kiek žmogus ištyrino savo noro gauti dalį „domem“, tuo dydžiu jis stato savo „tašką širdyje“ iš 613 sudėtinių dalių (organų), ir šis taškas vadinamas „domem šventa siela“.
Taigi, kai žmogus atlieka visas 613 veiksmo priedermes, yra pastatomos 613 „taško širdyje“ sudėtinės dalys (organai).
Tai reiškia, kad 248 dvasiniai „organai“ yra pastatomi, vykdant 248 priedermes „daryk“, ir 365 dvasinės „gyslos“ yra pastatomos, atliekant 365 priedermes „nedaryk“.
Kol žmogus tampa „užbaigtas“ šventos sielos objektas (parcufas).
Ir tada žmogaus siela pakyla ir „apsirengia“ į sfirą malchut, kuri yra dvasiniame Asijos pasaulyje.
Tai reiškia, kad visos dvasinės šio pasaulio domem, comeach ir chai sudėtinės dalys, atitinkančios šią Asijos pasaulio sfirą malchut, aptarnauja ir padeda žmogaus nefeš parcufui.
Taigi, siela nefeš dydžiu padaro „protingas“ (atgaivina) šias sudėtines sielos dalis taip, kad „intelektas“ (muskalot) pasidaro šių dalių dvasinis maistas, duodantis jėgų augti ir didėti.
Ir taip pat pritraukti pasaulio Asijos sfiros malchut šviesą visu tobulumu, kad ji galėtų šviesti žmogaus kūne.
Taigi, ši tobulumo šviesa padeda žmogui didinti pastangas Toroje ir priedermėse, bei pakilti į kitas pakopas.



Ir kaip jau sakėme, kad su žmogaus kūno gimimu, iškart gimsta ir apsirengia jame „nefeš šviesos taškas“.
Taip ir čia, kai tik yra pastatomas visas šventas nefeš parcufas, jame iškart gimsta aukštesnės pakopos „taškas“, t.y. paskutinis pasaulio Asija šviesos ruach aspektas, kuris apsirengia į parcufo nefeš vidų.
Ir tokiu keliu gimsta visos pakopos, t.y. su kiekvienos žemesnės pakopos atsiradimu (užbaigimu), iškart išeina paskutinė aukštesnės pakopos dalis.
Ir tai yra visas ryšys tarp žemesnio ir aukštesnio parcufo, iki pačių didžiausių dvasinių aukštybių.
Taigi, šio „taško“, kuris nusileidžia iš aukštesnės pakopos dėka, galima pakilti į visą aukštesnę pakopą.