kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • והמשכלים יזהרו כזהר הרקיע ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד. דניאל יב' – ג'. זוהר, נשא, רעיא מהימנא, הסוטה Ir protingi švytės, kaip (זוהר Zohar) švytėjimas dangaus skliaute, o pateisinantys daugumą, per amžius. (Danielis 12 – 3)

הקדמה לתלמוד עשר הספירות קמו, קמז, קמח  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                        146.


Taigi – „kabalos išmintis“ ir „atvira“ Tora yra tas pats.
Tačiau tuo metu, kai žmogus randasi „Kūrėjo veido“ paslėpime, Kūrėjas slepiasi Toroje ir žmogus užsiima „atvira“ Tora.
Todėl žmogus nėra pasirengęs gauti jokio švytėjimo iš Jeciros pasaulio Toros, ir tuo labiau iš aukštesnių pasaulių.
Tačiau kai žmogus nusipelno „Kūrėjo veido“ atvėrimo, tada jis pradeda užsiiminėti „kabalos išmintimi“.
Taigi, tada „atviros“ Toros „drabužiai“ patys išsityrina žmogui, o Tora pasidaro žmogui Jeciros pasaulio Tora, kuri vadinasi „kabalos išmintimi“.
Ir net, jei žmogus nusipelno Acilut pasaulio Toros, tai nereiškia, kad „pasikeičia“ Toros raidės (chas ve šalom – neduok dieve).
Tačiau tie patys „atviros“ Toros drabužiai išsityrina žmogui ir pasidaro labai „skaidrūs“.
Ir tai paslaptis:
„Jau nebesislėps daugiau nuo tavęs po sparnais tavo Mokytojas, ir tavo akys pamatys Mokytoją“.
Tada pasidaro:
„Jis (esmė) Jo Gyvybingumas (išeinanti šviesa) ir indai (gaunantys šią šviesą) – viena“.


                                                          147.


Viską tai lengviausia suprasti iš pavyzdžio.
Taigi, kai žmogus randasi „Kūrėjo veido“ paslėpime, tada Toros raidės ir „drabužiai“ būtinai slepia Kūrėją.
Tada žmogus suklumpa, darydamas tyčinius nusikaltimus ir klaidas, būdamas „šiurkščių“ Toros drabužių, tokių kaip „nešvarumai“, „draudimai“, „netinkamumai“ ir pan. įtakoje, ir gauna bausmę (neduok dieve).
Tačiau, kai žmogus nusipelno „atviro“ Kūrėjo valdymo „sugrįžimo iš meilės“ aspekte, tada visi nusikaltimai „apsiverčia“ nuopelnais.
Tai reiškia, kad tada nukrenta „šiurkštūs“ ir „labai kartūs“ Toros rūbai, ir Ji apsirengia „priedermių“ ir nuopelnų“ drabužiais.


Taigi šie „šiurkštūs“ drabužiai patys virsta nuopelnais, nes dabar jie išeina iš Acilut arba Brija pasaulių.
Todėl dabar šie drabužiai jau nebeslepia ir nebeuždengia po sparnais „Mokytojo“, bet atvirkščiai „tavo akys mato Mokytoją“.
Taigi, nėra jokio skirtumo (chas ve šalom, neduok dieve) tarp Acilut ir mūsų pasaulio Toros, t.y. tarp „kabalos išminties“ ir „atviros“ Toros.
Ir visas skirtumas yra tik žmoguje, besimokančiame Toros.
Todėl gali du žmonės užsiimti ta pačia Tora, ir tuo pačiu įstatymu, ir būtent tais pačiais žodžiais bei išsireiškimais, ir pas vieną žmogų tai bus „kabalos išmintis“ ir Acilut pasaulio Tora, o pas kitą tai bus „atvira“ Asija pasaulio Tora.
Ir suprask tai gerai.



                                                                  148.


Todėl dabar yra suprantamas Vilniaus Gaono prierašo, parašyto jo sidūre Toros palaiminimams, teisumas.
Taigi jis rašo, kad pradedame mokytis Torą nuo paslapties, tai reiškia „atvirą“ Torą, kuri yra visa paslėpta, nes Kūrėjas pasislėpęs Joje visiškai.
Ir paskui mokomės lygyje „remez“ (užuomina), t.y. Kūrėjas truputį atsiveria pasaulyje Jecira, kol
žmogus nusipelno paprasto (visiško) supratimo, ir tai lygis „sod“ (paslaptis), arba Acilut pasaulio Tora.
Tai reiškia, kad šiame lygyje Tora yra paprasta, todėl kad Ji „nusirengė“ visus „drabužius“, slepiančius Kūrėją.
Kaip ir yra paaiškinta.