kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הא לחמא עניא די אכלו אבהתנא בארעא דמצרים. כל דכפין ייתי ויכול, כל דצריך ייתי ויפסח. השתא הכא, לשנה הבאה בארעא דישראל. השתא עבדי, לשנה הבאה בני חורין. הגדה של פסח Štai vargo duona, kurią valgė mano tėvai Egipto žemėje. Kiekvienas norintis gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis atlikti Pesachą (Peršokimą), gali ateiti ir atlikti. Šiandien – čia, rytoj – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, rytoj – laisvi. (Pesacho Hagada)
  • !חג פסח כשר ושמח Linksmo ir košerinio Pesacho!

הקדמת פי חכם  

Įvadas į „Pi chacham“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                          5.


Iš kabalos knygų ir kaip rašo išminčiai bei Zoharas, yra žinoma, kad švento vardo „Šventas ir Palaimintas“ (הקב''ה) paslaptis liečia Kūrėjo vardą „Havaja“ (הוי''ה).
Ir šis šventas vardas apima visus Kūrėjo vardus iki „pačių aukštybių“.
Todėl tai mus moko, kad „Tora ir Palaimintas Kūrėjas yra viena“.
Taigi, nors daugumos žmonių akys mato Toroje tik pasakojimus, įstatymus ir įstatus, tačiau, kaip jau išaiškinome, kad tai „auksiniai obuoliai ant sidabro lėkštučių“.
Žinome, kad Toros priedermės vadinasi „613 užstatų“, ir kaip pasakė išminčiai:
„Visa Tora yra Kūrėjo vardai“.
Taigi išeina, kad „Tora ir Palaimintas Kūrėjas yra viena“.
Tačiau tai yra bendrumo ir atskirumo aspektas, t.y. Kūrėjas apima visus šventus vardus ir visą šviesą, o Tora dalinasi ir apima 613 šviesų.
Taigi, visos šviesos kartu – tai „Vieno“, paties Kūrėjo paslaptis.
(Ir užtenka suprantančiam).


Dabar mus reikia išsiaiškinti „Izraelio“ aspektą.
Pirmiausiai reikia suprasti formų gausybę dvasingume, t.y. kaip ir kuo visos šios formos dalinasi ir atsiskiria viena nuo kitos.
Žinome, kad materialūs dalykai yra atskiriami peiliu ir pan., t.y. arba juos atskiria vieta ir laikas.
Tačiau viso šito negalima galvoti apie dvasingumą, nes dvasingumas, kaip yra žinoma, yra aukščiau vietos ir laiko.
Taigi reikia žinoti, kad visas skirtumas kaip dvasingume ir aukštutinėse šviesose, yra tik „formų skirtumas“.
Kaip pavyzdžiui matome ir iš žmonių sielų, kad vienas žmogus nuo kito skiriasi „formų skirtumu“,
t.y. vieno žmogaus siela yra „gera“, kito – „bloga“, vieno – „protinga“, kito – „kvaila“, ir pan.
Kaip pasakė išminčiai:
„Kaip žmonių veidai skiriasi vienas nuo kito, taip ir jų nuomonės skiriasi viena nuo kitos“.
Ir dabar suprantama, kad jei visi žmonės būtų vienodo intelekto ir tos pačios nuomonės, bei polinkių, be jokio skirtumo, tada visos sielos pasaulyje skaitytųsi, kaip viena siela.
Kaip saulės šviesa vienodai šviečia visiems pasaulio gyventojams, ir nesiskaito, kad saulės šviesoje yra kokie tai pakitimai.
Taip būtų ir viena „protinga siela“, apsirengusi daugeliu kūnų, nes vietų skirtumas visai neatskiria dvasingume, jei nėra „formų skirtumo“.
Ir gerai įsižiūrėk.



                                                                     6.


Ir dabar galime suprasti „Izraelio sūnų“ sielų paslaptį, kad tai yra „Kūrėjo dalis iš viršaus“.
Tai reiškia, kad sielos nusileido iš dvasinių aukštumų, pakopa po pakopos „priežasties ir pasekmės“ būdu, kol tapo „tinkamos“ įeiti į mūsų pasaulį ir „apsirengti“ materialiu „purvinu“ kūnu.
Ir tada, sielos Toros laikymosi bei Jos priedermių vykdymo dėka, pakopa po pakopos, pakyla kol „įgauna“ pilną savo „aukštį“, ir gali gauti jau iš anksto joms paruoštą užmokestį.


Tai reiškia, kad sielos suvokia ir „pasiekia“ šventąją Tora aspektu:
„Kūrėjo vardai“, ir tai yra „613 užstatų paslaptis“.
Taigi, dabar matai savo „proto akimis“, kad
„Tora ir Izraelis yra viena“.
Ir visas skirtumas tarp „Toros“ ir „sielos“ – tai tik pagal „formų skirtumą“, esantį sieloje, nes šviesos aspektas sieloje sumažėjo iki minimumo.
Tačiau „Tora“ yra paprasta šviesa, išeinanti iš Palaiminto Kūrėjo Esmės, kurio didumui ir išaukštinimui nėra ribų, nes
„Tora ir Kūrėjas yra viena“.
Tačiau, kai siela „įgauna“ visą savo „aukštį“, ji gauna Torą „Kūrėjo vardų“ paslaptimi.
Tada siela „pasiekia“ – suvokia visą šviesą, glūdinčią – užstatytą Toroje ir priedermėse.
Ir tada savaime aišku, kad „sielos šviesa“ yra lygi „Toros šviesai“, nes jau „pasiekė“ visą Toros šviesą.
Tačiau, kol dar siela nepasiekė nors mažiausios dalies iš bendros Toros šviesos, ji nesiskaito tobula.


Taigi, visa Toros šviesa bendrai yra paruošta sieloms, kaip paaiškinta:
„Ko nepasiekei, to negalima apibrėžti ir pavadinti vardu“.
Ir kol siela dar nepasiekė visos jai paruoštos šviesos, siela nėra tobula.
Kaip parašyta, jei pasakys žmogus:
„Įvykdysiu visą Torą, išskyrus vieną dalyką“, toks žmogus skaitosi „visiškas nusidėjėlis“, nes kaip galima abejoti Toros vykdymu?
Taigi, suprask iš „613 užstatų“ užmokesčio aspekto, jeigu čia galiausiai truks kokio tai „mažo“ ar „didelio“ dalyko, tai jau visiškai nesiskaitys tobulumu.
Taigi išaiškėja, kad
„Tora ir Izraelis yra viena“ absoliučiai.
Tai reiškia, jei nėra tarp jų „formų skirtumo“, jie skaitosi absoliučia vienove.
Ir įsižiūrėk gerai į šiuos labai subtilius dalykus.