kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הָא לַחְמָא עַנְיָא דִּי אֲכָלוּ אַבְהָתָנָא בְּאַרְעָא דְמִצְרָיִם. כָּל דִּכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכוֹל, כָּל דִּצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח. הָשַׁתָּא הָכָא לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל. הָשַׁתָּא עַבְדֵּי לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין. הגדה של פסח Tai yra vargo duona, kurią valgė manoTėvai Egipto žemėje. Kiekvienas alkanas, gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis, gali ateiti ir padaryti „Pesachą“ („Peršokimą“). Šiandien – čia, kitais metais – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, kitais metais – laisvi. (Pesacho Agada).

זהר הקדמת ספר הזהר אותיות דרב המנונא סבא  

Zohar Akdamat sefer aZohar Ravo Hemnuna Saba raidės 4

rabi Šimonas ben Jochajus

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                 (Ištraukos)


                                                     Zohar


Iš čia aišku, kad tas, kas nori pasakyti melą, turi pradžioje paimti tiesos pagrindą, tik paskui jo melas atrodys tikroviškas.
Iš tikro ש „Šin“ yra tiesos raidė, todėl „tiesos pagrindu“ joje susijungė Tėvai.
(Tai reiškia, kad trys linijos raidėje ש yra užuomina į Abrahamą, Icchaką ir Jakovą, t.y. tris savybes: gerumą, griežtumą ir harmoniją).
Ir (šiuo atveju) raidės ק „Kof“ ir ר „Reiš“ reiškia „sitra achrą“ (netyrą pusę).
(„Sitra achra“ reiškia קר „kar – šaltį“, kurį sudaro šios raidės, t.y. be jokios gyvybės. Be to „sitra achra“ maitinasi iš malchut, kai ji yra „sušalusi jūra“).
Todėl tam, kad galėtų egzistuoti, šios raidės paėmė raidę „Šin“, ir pasidarė žodis קשר „kešer – ryšys – sąmokslas“.
(Ir tai nuoroda į sąryšį ir egzistenciją.)
Kai „Šin“ tai pamatė, iškart nuėjo į šalį.


                                          Sulam     Jehuda Ašlagas


Skaitosi, kad „sitros achros“ raidės „Kof“ ir „Reiš“ tiesiog pagrobia tiesos raidę „Šin“.
Taigi, dabar šviesa patenka pas „kitą dievą“, ir „sitra achra“ yra statoma „Šin“ raidės pagalba, padidėdama iki dešimties pilnų sfirot. 
Ir pagrobtoji „Šin“ raidė tampa „griovimo“ aspektu, juk iš šventumo griuvėsių yra statoma „sitra achra“.
Todėl dabar yra pastatomi „adam belijaal“ – „nedoro žmogaus“ keturi dvasiniai pasauliai (Acilut, Brija, Jecira, Asija).
Dabar aišku, kaip raidės „Kof“ ir „Reiš“ tampa „sitros achros“ šaltiniais.
Todėl jos yra vadinamos „falšo raidėmis“, nes jas sufabrikuoja „sitra achra“, tam kad sugriautų šventumo ir vienybės „pastatą“.
Iš šių šventumo „griuvėsių“ ir yra statoma „netyra pusė“, ir svarbiausias šio „statymo“ veiksnys yra raidės „Šin“ pritraukimas į savo pusę ir valdžią.
Raidės ד žodyje אחד (Echad – „Vienas“ Kūrėjas) sufabrikavimo į raidę ר dėka, yra gaunamas žodis אחר (acher – „kitas dievas“). Taip ir yra pastatomi „kitų dievų“ statiniai.
Taigi, melas ir falšas negalėtų egzistuoti tokia didele apimtimi, jei „sitros achros“ raidės „Kof“ ir „Šin“ nebūtų pagrobusios raidės „Šin“.
Ir jau paaiškinta aukščiau, kad pas „sitrą achrą“ yra du šaltiniai, todėl parašyta:
„jos paėmė „Šin“ ir pasidarė žodis קשר kešer, ryšys – sąmokslas“.
Tai reiškia, kad status raidės ד „Dalet“ kampas žodyje אחד „Echad“ – Vienas Kūrėjas, yra suapvalinimas, ir taip yra „sufalsifikuojama“ raidė ר „Reiš“, ir iš „Echad – Vienas“ אחד gaunasi žodis „acher“ אחר – „kiti dievai“.
Taigi, kai yra pagrobiama raidė „Šin“, pasidaro labai didelis sitros achros „prisitvirtinimas“ prie šventumo, kuris yra vadinamas קשר „kešer“, ryšys – sąmokslas.
Tai reiškia, kad yra labai „glaudus kontaktas“, kurį labai sunku nutraukti.