kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הא לחמא עניא די אכלו אבהתנא בארעא דמצרים. כל דכפין ייתי ויכול, כל דצריך ייתי ויפסח. השתא הכא, לשנה הבאה בארעא דישראל. השתא עבדי, לשנה הבאה בני חורין. הגדה של פסח Štai vargo duona, kurią valgė mano tėvai Egipto žemėje. Kiekvienas norintis gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis atlikti Pesachą (Peršokimą), gali ateiti ir atlikti. Šiandien – čia, rytoj – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, rytoj – laisvi. (Pesacho Hagada)
  • !חג פסח כשר ושמח Linksmo ir košerinio Pesacho!

זהר הקדמת ספר הזהר פקודי אורייתא פקודא תליסר 

Zohar Akdamat Sefer aZohar Toros Įsakymai. Tryliktas

rabi Šimonas ben Jochajus

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                               (Ištraukos)


                                                   Zohar


Trylikta priedermė - tai išpirkti (פדיון – pidjon) pirmgimį sūnų ir „pritvirtinti“ jį prie gyvenimo. 
Yra du valdytojai: vienas atsakingas už gyvenimą, o kitas už mirtį, ir jie abu stovi prie žmogaus. Kai žmogus išperka sūnų, išperka iš to „mirties valdytojo“, kad jis negalėtų valdyti žmogaus. 
Tai paslaptis parašymo: „Ir pamatė Kūrėjas viską, ką padarė“ (Berešit 1 – 31). 
Taigi bendrai: „ir štai gerai (והנה טוב – vehine tov)“ – „gyvenimo valdytojas“, o
„labai“ (מאוד – meod) – „mirties valdytojas“.
Su sūnaus išpirka sustiprėja „gyvenimo valdytojas“, ir susilpnėja „mirties valdytojas“.
Su šia išpirka (pidjon) „nuperkamas“ sūnui gyvenimas, o bloga pusė palieka jį, ir jau negali prisiliesti.


                                       Sulam Jehuda Ašlagas


Nagrinėjama eilutė: „ir pamatė Kūrėjas viską, ką padarė, ir štai gerai labai“. 
Kur „ir štai gerai“ – „gyvenimo angelas“, „labai“ – „mirties angelas“.
Šeštą kūrimo dieną parašyta „šešta diena“ (יום הששי – jom hašiši) su artikeliu, kaip nuorodą į 5 val. (Berešit 1-31).
Taigi, tada labai aukštai pakilo dvasiniai pasauliai, pirmasis Adamas gavo chaja šviesą (mochiną) visu pilnumu, ir to dėka anuliavosi „mirties angelo“ jėga. 
Ir ne tik, bet aspektas „labai (meod)“ sušvelnėjo (pasisaldino), kaip bus tik „Galutiniame ištaisyme“, paslaptyje „praryta amžiams mirtis“ (Ješaja 25 – 8).
Todėl Zoharas duoda užuominą „ir štai gerai“ - tai gyvybės angelas, „labai“ - tai mirties angelas. Tačiau dabar, po „Pažinimo medžio“ nuodėmės, pasauliai jau nebepakyla penktą valandą, Šabato išvakarėse, taip aukštai. 
Ir todėl reikalinga ypatinga priedermė, kad galėtumėme pasiruošti ir sutelkti jėgas per Šabatą šviesos chaja pritraukimui, ir ši priedermė – žmogaus „pirmgimio išpirkimas“.
Taigi, „su šia išpirka yra „nuperkamas“ sūnui gyvenimas (חיים – chajim, t.y. šviesa chaja, gyvenimo šviesa), ir mirties angelas susilpnėja.
Lygiai kaip tai pirmam Adamui padarė pats Kūrėjas, paslaptyje ה (žymimasis artikelis) žodyje „šešta diena“ (jom hašiši).
Taigi, tada „mirties angelas“ pasidarė „labai geras“. 
Ir dabar, šios priedermės dėka, galima susilpninti „mirties angelo“ jėgas, kaip buvo tada, nors ir nepašalinant jų visiškai.
Taigi, šio „pirmigimio išpirkimo“ dėka yra „nuperkamas“ sūnui gyvenimas, o „blogio jėga“ visiškai palieka kūdikį.
Ir taip pat žmogui yra galimybė (jėgų) gauti Šabato šviesą (mochiną).