kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הָא לַחְמָא עַנְיָא דִּי אֲכָלוּ אַבְהָתָנָא בְּאַרְעָא דְמִצְרָיִם. כָּל דִּכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכוֹל, כָּל דִּצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח. הָשַׁתָּא הָכָא לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל. הָשַׁתָּא עַבְדֵּי לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין. הגדה של פסח Tai yra vargo duona, kurią valgė manoTėvai Egipto žemėje. Kiekvienas alkanas, gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis, gali ateiti ir padaryti „Pesachą“ („Peršokimą“). Šiandien – čia, kitais metais – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, kitais metais – laisvi. (Pesacho Agada).

זהר הסבא  

Zohar „Senis“

Rabi Šimonas ben Jochajus

 
 
 

Uždaryti užduotį

    


                                 

                                                        (Ištraukos)


Ateik ir pažiūrėk, toks yra Toros kelias.
Pradžioje, kai Tora pradeda atsiverti žmogui,
Ji duoda jam užuominą רמז (remez – užuomina),
jei žmogus pagavo mintį, gerai.
Tačiau jei žmogus „nepagavo“,
Tora siunčia pas jį (užuominas) ir vadina:
„Naivuoli“.

Iš tikro Tora sako:
„Pasakykit tam naivuoliui, kad prisiartintų,
pakalbėsiu su juo“.
Apie tai parašyta:
„Kas naivuolis tegul užsuka čia, ir neprotingas...“(Mišlei 9 – 4).


Kai žmogus prisiartina, Tora kalba su juo už „užuolaidos“,
ir paaiškina žmogui dalykus pagal jo supratimo lygį,
kad įsižiūrėtų nors truputį.
Ir tai: דרוש (druš) komentaras.
Po to Tora kalba su žmogumi iš už plonos „paklodės“ mįslėmis,
ir tai – הגדה (agada) alegorija.


Ir kai žmogus pasidaro Toros bičiulis,
Ji atsiveria jam „veidu į veidą“,
ir pasakoja žmogui visas uždarytas paslaptis ir visus uždarytus kelius,
kurie buvo paslėpti Jos širdyje nuo pirmų dienų.
Tada žmogus tampa tobulu – Toros žinovu,
tada jis iš tikro – „namų šeimininkas“.
Juk Tora atvėrė jam visas savo paslaptis,
ir nenuslėpė ir neuždengė nuo jo nieko.


Dabar Tora sako žmogui:
„Matei užuominą, kurią užsiminiau pradžioje – tokios paslaptys buvo joje, taip ir taip“.
Tada žmogus mato, kad prie visų Toros žodžių negalima nei pridėti,
nei atimti nei vieno, ir tada Tora jam פשט (pšat) – paprasta,
ir negalima nei pridėti, ar atimti nuo Jos netgi vienos raidės.
Todėl žmonės turi atsargiai ir atkakliai siekti Toros – būti Jos mylimaisiais.
Kaip mokėmės.