Pirmyn < [1] [2] [3] [4] [5] ... ... ... [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] ... ... ... [875] [876] [877] [878] [879] > Atgal
Jau nuo seno sederis tapo Pesacho simboliu. Daugybė įstatymų yra susiję su juo: ir tų, kurie užrašyti Toroje, ir tų, kurie nustatyti išminčių - daugybė šios nakties papročių duoda galimybę vėl išgyventi praeities įvykius.
Nuo antrosios Pesacho šventės nakties, 16 nisano, pradedamas „omero skaičiavimas“. Tora liepia atskaičiuoti septynias savaites, tai yra 49 dienas, nuo tos dienos, kai į Šventyklą atnešdavo miežių omerą: „Iki sekančios dienos, pasibaigus septintai savaitei, atskaičiuokite penkiasdešimt dienų, ir atneškite naują dovaną Kūrėjui“ (Vaikra, 23).
Tais laikais, kai stovėjo Šventykla, Pesacho išvakarės buvo šventinė diena - diena, kai buvo aukojamos Pesacho aukos. Šią dieną reikia įvykdyti šias priedermes: „chameco sudeginimą“, „chameco“ pardavimą, macos kepimą ir stalo sederiui ruošimą.
Su pagrindiniu Pesacho aspektu - macos valgymu yra susijusios dvi Toros priedermės: viena priedermė yra valgyti macą, kita priedermė - tai draudimas valgyti „chamecą“.
Didžioji nisano dalis – džiaugsmingos dienos. Pirmosios dvylika dienų – tai Susirinkimo Pastogės pašventinimo dienos antrais metais po išėjimo iš Egipto; 14-tą nisano – Pesacho aukos aukojimo diena, o nuo 15 nisano – septynios Pesacho šventės dienos.