kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • תורת ה' תמימה – משיבת נפש. עדות ה' נאמנה – מחכימת פתי. פיקודי ה' ישרים – משמחי לב. מצוות ה' ברה – מאירת עיניים. תהלים יט' – ח', ט Kūrėjo Tora tobula – sugrąžina sielą. Kūrėjo atvėrimai tikri – „paprotina“ naivuolį. Kūrėjo įsakymai tiesūs – džiugina sielą. Kūrėjo priedermė aiški – „apšviečia“ akis. (Tehilm 19 – 8, 9)

הקדמה לתלמוד עשר הספירות קכג

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad tarp šių dalykų nėra jokio ryšio. Ir jei Talmudas nori įrodyti, kad žmogus privalo pergyventi kartu su bendruomene, kodėl paskui reikia kalbėti ir išskirti „viduriniųjų“ savybę iš „nusidėjėlių“ savybės?

115/115635.jpg

הקדמה לתלמוד עשר הספירות קכב

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

Čia turime gerai suprasti išminčių pasakymą. „Parašyta, tuo metu, kai bendruomenė randasi bėdoje, tegul nesako žmogus: „Eisiu namo, valgysiu ir gersiu, ir ramybė mano sielai“ (Talmudas, Taanit 11).

115/115634.jpg

הקדמה לתלמוד עשר הספירות

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

Todėl ir sako, kad jei žmogus padarė „vieną priedermę“, nes po „sugrįžimo iš baimės“ žmogui trūksta tik „vienos, t.y. meilės Kūrėjui, priedermės“.

115/115632.jpg

מבוא לספר הזהר

Pratarmė knygai Zohar

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

„Vargas tam žmogui, kuris priskirs Kūrėjui kokią nors savybę, t.y. pasakys, kad kokia tai savybė yra pas Kūrėją pati iš savęs.

115/115631.jpg

Praktinė Halacha (Įstatymai)

„Šmone esre“ שמונה־עשרה

I. M. Lav

Tora sako, kad kai Moše artinosi prie Kūrėjo, kildamas į Sinajaus kalną, jis turėjo nugalėti tris kliūtis, skiriančias jį nuo Šchinos: tamsą, debesis ir rūką. Taip ir mes, prieš prisiartindami prie Šchinos ir kreipdamiesi į Kūrėją, darome tris žingsnius.

115/116142.jpg