kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • וזה שאמרו בתיקונים (תיקון ל' נתיב תנינא) וז"ל קומו ואתערו לגבי שכינתא דאית לכון לבא בלא סוכלתנו למנדע בה, ואיהי בינייכו. בעה''ס, הקדמה לספר הזהר Tikunim Zohar parašyta (Tikun 30): „Atsibuskite ir atsikelkite dėl šventos Šchinos, nes pas jus širdis tuščia, be suvokimo, kad pažinti ir suprasti Ją, nors Ji ir yra jumyse“. (Baal Sulamas „Įvadas į knygą Zohar“)

Praktinė Halacha (Įstatymai)

שביעית – שמיטה metai

I. M. Lav

Vajikra knygoje pasakyta: „Kai ateisite į žemę, kurią Aš jums duodu, tegul ilsisi žemė per Šabatą Kūrėjui. Šešis metus sėk savo lauką ir šešis metus genėk savo vynuogyną bei rink visą savo žemės derlių, o septintus metus – Šabatas - poilsis bus žemei, Šabatas Kūrėjui: lauko savo nesėk ir vynuogyno negenėk...“.

115/116170.jpg

מהות חכמת הקבלה ב, ג

Kabalos išminties esmė

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

Ir iš to kas pasakyta, iškyla klausimas: jei ši išmintis turi tik vieną ypatingą ir išaukštintą tikslą, ką tada reiškia daugybė parcufų, sfirų ir visi tie besikeičiantys ryšiai tarp jų, kurie aprašyti kabalistinėse knygose?

115/116169.jpg

Praktinė Halacha (Įstatymai)

Toros skaitymas pirmadieniais ir ketvirtadieniais

I. M. Lav

Toros skaitymo pirmadieniais ir ketvirtadieniais prasmė yra tame, kad nepraeitų trys dienos be Toros. 15-oje knygos Šmot dalyje pasakyta: „Ir ėjo jie tris dienas dykuma, nerasdami vandens“. „Vanduo“ simbolizuoja Torą ir tas, kas tris dienas eina be „vandens“, tai yra be Toros, rizikuoja, kad siela išdžius ir užgrius visi dykumoje tykantys pavojai.

115/116168.jpg

Praktinė Halacha (Įstatymai)

Chanuka

I. M. Lav

Paplitęs paprotys valgyti per Chanuką spurgas arba blynus, keptus augaliniame aliejuje. Šis paprotys primena apie tai, kad Chanukos stebuklas susijęs būtent su aliejaus ąsočiu. Per Chanuką vaikai žaidžia ypatingus žaidimus. Pats žinomiausias - žaidimas Chanukos sukučiu, סביבון svivon.

115/116166.jpg

Praktinė Halacha (Įstatymai)

Chanuka

I. M. Lav

Uždegant žvakes yra skaitoma: „Šias žvakes mes uždegame kaip atminimą apie išgelbėjimą ir apie stebuklus“. „Chanukiją“ reikia uždegti pačioje nakties pradžioje, kol žmonės mieste dar nemiega - tada jie mato Chanukos šviesas ir tuo pačiu dalyvauja stebuklo garsinime.

115/116165.jpg