Parašyta: „Ir pasiuntė (Balakas) pasiuntinius pas Bilamą ben Beorą į Petorą...,
kad pašaukti jį, sakydamas:
Štai tauta išėjo iš Egipto ir „uždengė“ visą žemės paviršių,
ir ji įsikūrė priešais mane.
Ir dabar, ateik, prakeik man šią tautą, nes ji stipresnė už mane,
gal tada aš pajėgsiu sumušti ją ir išvarysiu iš žemės,
nes aš žinau, ką tu palaimini, tas būna palaimintas,
o ką prakeiti, tas būna prakeiktas“. (Bemidbar 22 – 5, 6)
Šios savaitinės dalies dvasinis pagrindas:
„Kas tai – „manola“ (spyna) ir kas tai – „miftecha“ (raktas) žmogaus dvasiniame darbe“.
Kai žmogus įeina į „kritimą“ savo viduje, pas jį „susižadina“ dvi jėgos,
t.y. du „nusidėjėliai“ „Balakas“ ir „Bilamas“,
kad „nutemptų“ žmogų dar žemiau.
Iš tikro kai šie du žemi norai „susižadina“ pas žmogų, tada jam reikia Toros pagalbos.
Ir pradžioje žmogus turi panaudoti pirmą pagalbos jėgą – „manolą“ (spyną),
t. y. visai „uždaryti“ visus savo troškimus.
Tačiau visai „uždarius“ visus troškimus, žmogus pradeda „dusti“ be oro,
t. y. be malonumo ir be gyvybės.
Čia vėl į pagalbą ateina Tora, kuri pataria žmogui panaudoti kompromisą – „miftechą“ (raktą),
kad atsirastų pas žmogų taip vadinama „vidurinė linija“ – „aukso vidurys“.
Apie visa tai ir pasakoja „vidinė“ Tora,
t. y. kaip Moabo karalius Balakas pasamdė to laiko didžiausią magą Bilamą,
kad jis prakeiktų Izraelį.
Jau žinome, kad Tora kalba tik apie žmogaus vidų,
todėl labai svarbu teisingai įvertinti „Bilamą“ ir „Balaką“, esantį manyje.
Šventajame Zohare pasakojama,
kaip Kūrėjas nubaudė du savo angelus Azą ir Azaelį,
ir „prirakino“ juos geležinėmis grandinėmis „tamsos kalnuose“.
Todėl dabar viso pasaulio magai ir burtininkai „ateina“ pas šiuos du angelus išmokti,
kaip galima gauti Kūrėjo šviesą burtų keliu.
Pas šiuos angelus mokėsi ir Bilamas su Balaku.,
Labai svarbu prisiminti, kad kalba eina apie jėgas,
esančias žmogaus sieloje.
Iš tikro šios jėgos „Bilamas“ ir „Balakas“ reiškia žmogaus troškimą:
- „super galingumo“,
- „super turtingumo“,
- ar „super gražumo“.
Tai reiškia, kad žmogus nori gauti Kūrėjo šviesą,
visai neįdėdamas pastangų, t. y. „burtų“ keliu.
Kaip rašo knyga Zohar, abu šių „burtininkų“ vardai sudaro žodį (jėgą) Amalek עמלק
Kur Bilamas בלעם žodžiui Amalek duoda raides (Ama) עמ,
o Balakas בלק duoda raides (lek) לק.
Lieka raidės בבל Bavel (Babilonas), t.y. „sumaištis“.
Amalekas yra tauta, t.y. „jėga“, su kuria visai negalimas kompromisas,
ir šią jėgą – savybę žmoguje, Kūrėjas liepia sunaikinti visiškai.
Kaip jau sakėme tai ir atlieka dvasinė jėga – „manola“.
Ir paskui, kad visai „neuždusti“,
„miftechos“ pagalba turime statyti „vidurinę liniją“.
Tai Tora ir aprašo pasakojime apie Bilamo asilę.
Kaip jau sakėme, Tora pasakoja mums apie „vidurinės linijos“ atsiradimą,
„miftechos“ (rakto) pagalba.
Panagrinėkime plačiau šį pasakojimą.
„Pasakė asilė Bilamui: juk aš tavo asilė ant kurios tu jodinėjai iki šios dienos“.
Taip ir žmogus savo gyvenimo pradžioje yra, kaip „asilas“,
visas atiduotas materialioms aistroms ir troškimams.
Tai reiškia, kad visos žmogaus mintys sukasi tik kaip aptarnauti šiuos savo norus.
Ir Kūrėjas, norėdamas išvesti žmogų iš šio „asilo“ mentaliteto,
duoda jam pirmą „postūmį“ padaryti „tšuva“ (sugrįžimą, atgailą).
Tačiau žmogaus mato, kad jo aplinka – artimieji gyvena „ankstesnį“ gyvenimą,
todėl žmogus pradeda klausti savęs ir stebėtis:
kodėl tas, kas jam atrodo akivaizdu ir aišku, nėra suprantama kitiems?
Kodėl jo artimieji nenori „atsimerkti“, o „užmerktomis akimis“ eina į „akligatvį“?
Atsako Tora, tai yra todėl, kad „kitų pasaulio tautų kunigaikščiai“,
tarp jų ir Bilamas, bei Balakas maitinasi iš šių žmogaus „nešvarumų“.
Būtent „šios jėgos“ ir nepaleidžia žmogaus iš savo valdžios,
nors žmogui atrodo, kad jis pats nenori eiti vieninteliu teisingu keliu – į Kūrėją.
Tačiau, jei Kūrėjas pasigaili žmogaus,
Jis parodo žmogui „tiesos“ kelią – „vidurinę liniją“.
„Ir atsistojo Kūrėjo angelas priešais žmogų“.
Iš tikro, kai ateina laikas žmogui „sugrįžti“,
t.y. padaryti „tšuva“ – „atgailą“,
Kūrėjas nušviečia jam teisingą kelią.
„Ir pamatė asilė Kūrėjo angelą, stovintį priešais kelyje,
ir apnuogintas kalavijas jo rankoje“.
Šioje būsenoje žmogus jau pakeičia savo „vertybių skalę“.
Ir nors žmogaus intencija dar yra toli nuo šventumo,
tačiau jo veiksmai jau tampa teisingi, t. y. šventume.
„Ir atsistojo Kūrėjo angelas siauroje vietoje,
kur nėra kelio pasukti nei į kairę, nei į dešinę“.
Kaip jau sakėme, kad „vidurinė“ – trečia linija yra statoma iš kitų,
kairės ir dešinės „susidūrimo“, t. y. „ginčo ir kovos“.
„Dešinė“ linija – tai „tikėjimas“ ir „sąlygojimas“,
o „kairė“ – tai tik „žinojimas“ ir „gavimas“.
Tada žmogus mato, kad jis negali eiti vien tik tikėjimo ir sąlygojimo keliu,
nes tai veda į fanatizmą.
Taip pat žmogus negali jis eiti vien tik „žinojimo“ ir „gavimo“ keliu,
nes tai veda „sumaterialėjimą“, egoistinę „tuštumą“ ir „dvasinę mirtį“.
Todėl žmogus turi statyti trečią – „vidurinę liniją“,
t. y. šių dviejų tendencijų junginį.
Tai reiškia, kad žmogus naudoja žinojimą,
tik tiek, kiek jis gali tuo tikėti.
„Ir sudavė Bilamas savo asilei, kad ji grįžtų į kelią“.
Iš tikro žmogus jau daro teisingus veiksmus,
jis jau yra „teisingai einantis, asilas“.
Tada žmogui ateina supratimas,
kad pagrindinis uždavinys yra ištaisyti intenciją.
Tai yra Bilamui „dar nematančiai Kūrėjo kelio žmogaus intencijai“,
turi „atsiverti akys“.
Tai reiškia, kai žmogus visu savo vidumi jau sutinka su Kūrėjo keliu,
jam „atsiveria“ akys, kaip parašyta:
„Ir pasakė Bilamas Kūrėjo angelui, nusidėjau, nes nežinojau,
kad Tu stovi prieš mane kelyje“ (Bemidbar 22 – 34).
Išvada.
Balakas ir Bilamas norėjo susijungę prakeikti Izraelį,
tačiau Bilamas, truputį „pakilęs“ į dvasingumą,
pamato Izraelio – „vidurinės linijos“ kelio grožį,
ir prakeikimas virsta palaiminimu.
Pritrenktas šio matymo Bilamas sušunka:
„Kokios nuostabios tavo palapinės Jakovai, buvimo vieta Izraeli“ (Bemidbar 24 – 5).
1. Išsirink tris dalykus, kuriuose tu trokšti „galybės“.
2. Atsisakyk „galybės“ troškimo, vietoj „galybės“ ieškok „tiesos“.
3. Vykdyk „tiesą“ ir pajausk, kaip siela trokšta „galybės“.
4. Kai vykdome „tiesą“, net per prievartą, pradedame sąmoningai labiau jausti troškimą „galybei“.
5. Pažink, ką tau reikia ištaisyti, ištaisymo pradžia – „blogio pažinimas“.
Tai reiškia, kad žmogus turi ištaisyti troškimą „galybei“, kaip gyvenimo tikslą.
6. Troškimas „super“ galybei gali būti:
- didelių pinigų troškimas,
- garbės troškimas,
- troškimas išskirtinės padėties visuomenėje,
- valdžia kokiam tai žmogui,
- troškimas išskirtiniam grožiui,
- troškimas išskirtinei išminčiai,
- astrologinėms galioms,
- ekstrasensoriniams sugebėjimams,
- išskirtinio gydymo sugebėjimui,
- troškimas hipnozinėms, maginėms, telepatinėms galioms,
- troškimas spėjimo, prognozavimo,
- aiškiaregystės sugebėjimams,
- troškimas įvairiems energetiniams sugebėjimams...