kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • רבי יוסי הגלילי אומר אין זקן אלא מי שקנה חכמה. קידושין לב' – ב. שלבי הסולם, מועדים, מהו ענין יסורים בעבודה Rabi Josi iš Galilėjos sako: Senas – tas, kas įgijo išmintį. (Talmudas, Kidušin 32 – 2), (Šlavei haSulam „Kentėjimai dvasiniame darbe“)

הקדמה לספר הזהר 

Įvadas į knygą Zohar

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




63.


Ir iš tikro ši problema aprašyta Talmude (Brachot 20):
„Pasakė ravas Papa ravui Abaje:
„Kodėl pirmose kartose būdavo stebuklai,
o mūsų kartoje jau nebėra stebuklų?
Ar dėl mokymo (t. y. kad per mažai mokomės)?


Ravo Jehudos laikais visi mokėsi tik traktatą „Nezikin“,
o mes mokomės visas šešias Mišnos dalis.
Ir kai ravas Jehuda prieidavo prie traktato „Okcin“,
sakydavo: „Aš matau čia ginčą tarp Ravo ir Šmuelio“,
o mes mokomės traktatą „Okcin“ 13 – ka būdų.


Tačiau, kai ravas nusiimdavo vieną savo sandalą, prasidėdavo lietus,
o mes (kai reikalingas lietus) įvedame save į kentėjimus,
šaukiame visu balsu ir niekas į mus nekreipia dėmesio.
Atsakė jam (ravas Abaje): „Pirmieji atiduodavo savo sielą už Kūrėjo vardo šventumą“.


Tai reiškia, kad visi sutinka, kad pirmieji išminčiai buvo svarbesni už paskesnius, tačiau pagal Toros išminties supratimą, vėlesni išminčiai yra žymiai svarbesni už pirmuosius.


Todėl aišku, kad pirmosios kartos yra žymiai svarbesnės už paskesnes kartas pagal savo sielų esmę, t.y. pagal principą, kad labiau „skaidrus“ į pasaulį išeina pirmas.
Tačiau pagal Toros išminties suvokimą, paskesnės kartos yra žymiai aukštesnės už pirmąsias.


Ir sakėme, kad bendra pakopa yra užbaigiama būtent paskutinėmis sielų kartomis.
Tai reiškia, kad šios paskutinės sielos gauna pačias didžiausias šviesas,
nors šių sielų esmė ir yra pati blogiausia.


64.


Taip pat reikia suprasti, kodėl yra draudžiama ginčytis su pirmaisiais išminčiais,
kas liečia atvirą Torą.
Dalykas tas, kad kas liečia praktinį Toros priedermių vykdymą,
pirmieji išminčiai žymiai pranoko paskesnius.
Tai yra todėl, kad praktinis priedermių vykdymas išplaukia iš šventų sfirot indų.


Tačiau „Toros paslaptys“ ir „Toros priedermių skoniai“ išplaukia iš šviesų, esančių sfirot.
Ir jau sakėme, kad yra atvirkštinė priklausomybė tarp indų ir šviesų,
t.y. aukštutiniai indai atsiranda pirmieji.
Todėl pirmieji išminčiai pranoko kas liečia praktinį Toros priedermių vykdymą paskesnius.


Tuo tarpu su šviesomis yra atvirkščiai, t.y. pirmiausia į parcufą įeina žemiausios šviesos.
Todėl, kas liečia „Toros paslaptis“ ir „priedermių skonius“,
paskutinieji išminčiai pranoksta pirmuosius.
Ir suprask gerai.