„Hošana raba“ metu („Hošana raba“ – tai paskutinė Sukot šventės diena) ravas Baruchas su savo mokiniais mokindavosi apie šios dienos aspektus, ir
ypač apie „šešėlio“ aspektą, iš Zoharo dalies „Vajechi“ bei iš Ari knygos „Šaar
akavanot“ („Intencijų vartai“).
Po to surengdavo vaišes, skirtas „užpizino“
karaliaus Davido garbei, kurios trukdavo iki pat vėlumos.
Ravas Baruchas
aiškindavo apie „šešėlio“ aspektą, jog tai – tai dvasingumo „rūbas“.
Kad žmogus
pajaustų savo sielą, jis turi „pasiekti“ tuos rūbus, kuriais yra apsirengusi
siela.
Ir apie šį drabužį duoda užuominą citata: „Jo šešėlyje mėgavausi ir
sėdėjau“.
Tai reiškia, jog žmogus pasiruošęs priimti „Dangaus Karalystės jungą“
„besąlyginio anuliavimosi“ aspektu.
Net jei jam „užtemo“ pasaulis ir jis
nejaučia jokio „skonio“ Toroje ir priedermėse.
Ir todėl, kad priėmė sau šį šešėlį, šis šešėlis tapo jam rūbu, kuriame apsirengia Toros supratimas.
Ravas Baruchas paprastai aiškindavo, kodėl ši diena vadinasi „Hošana raba“:
Žmogui, kuris mato savyje truputį blogio, reikia nedidelio išgelbėjimo.
O
žmogui, kuris mato savyje didelį blogį, reikalingas didelis išgelbėjimas.
Ir
tai yra šios dienos esmė – blogio pažinimas maksimaliu dydžiu, kol žmogus
pajunta, kad jam reikalingas „Hošana raba“ – „Didysis išgelbėjimas“.
Galimybė
ateiti prie tokio gilaus blogio savyje pažinimo žmogui yra tik dėka „jom-tov“
(šventės dienos) šviesos.
Po to, kai žmogus diena iš dienos sakė „Hošanot“
(ypatinga malda, skaitoma tik Sukot metu), žmogus pradeda jausti savo trūkumus, ir
galiausiai ateina prie absoliutaus blogio savyje pažinimo.
Ir kai žmogus
nusipelno „Didžiojo išgelbėjimo“ bei padaro „tšuvą“ (atgailą, sugrįžimą), kuomet
nuodėmės apsiverčia į nuopelnus, tada ateina „Simchat Tora“ („Toros džiaugsmo
šventė“).
Kaip yra pasakyta: „Sukūriau blogio instinktą, ir sukūriau jam „prieskonį“
– Torą“.
Ir kadangi visa tai sąlygojo Tora, tai dabar yra „Toros džiaugsmas“.
„Žmogus nežino, kaip sunku yra panaikinti jo valdžią, iki tol, kol nepradeda
to daryti.
Ir kuo labiau stengiasi tame, tuo labiau mato, kad eina
atgal.
Ir tik dar aiškiau pamato, kaip jis nutolęs nuo Kūrėjo, nuo formų
sutapimo su Juo.
Žmogus pajaučia, jog šiandien jis dar blogesnis, nei buvo
vakar.
Tačiau iš tikrųjų taip nėra, nes juk dabar jis mato tiesą, mato, kaip
jam reikalingas „Didysis išgelbėjimas“.
Ir iš tiesų, tai yra progresas, žingsnis
pirmyn, o ne atgal“.
„Hošana raba“ proga ravas Baruchas rengdavo šventines vaišes, kurių metu
šnekėdavo apie susiliejimo su Kūrėju aspektus, apie žmogaus darbą su savimi.
Buvo dainuojamos dainos, kupinos džiaugsmo ir dėkingumo Kūrėjui.
Artėjant
saulės laidos laikui, ravas Baruchas eidavo į savo Sukot palapinę,
„atsisveikinimui“ su šia ypatingai svarbia priederme.
Į "Simchat Tora“ šventę paprastai
susirinkdavo visi mokiniai, todėl Sukot palapinė būdavo sausakimša.
Nuotaika
tuo metu būdavo ypatinga: būdavo be galo tylu, leidžiantis saulei, viską po
truputį apgaubdavo tamsa.
Ravas Baruchas sėdėdavo užmerktomis akimis, visiškame
susiliejime su Kūrėju ir dainuodavo gilaus ilgesio Kūrėjui kupinas dainas.
Paskui dainuodavo „Tu išrinkai mus iš visų tautų“ ir tada pradėdavo šokti.
Ravas Baruchas šokdavo užsimerkęs, susikoncentravęs mintyse apie Pasaulių
Karalių.
Bešokdami Sukot palapinėje apsukdavo keletą ratų, kol galiausiai ilga šokančių vorele išeidavo iš palapinės paskui ravą Baruchą į Beit-midrašą, iš laikino – į pastovų būstą.